דיגיטל זה לא רק אינטרנט

 ענבר דותן ענבר דותן 

איך הטכנולוגיה יכולה לסייע במתן שירות ומכירה בזמן שללקוח מתעורר הצורך?
תארו לכם שאתם יכולים להגיע לחנות והמוכר יגיע אליך, יביא אליך את המוצר וגם יחייב אותך ליד המדף. ללא תור, ללא צורך להגיע לקופה.
תארו לכם שאתם יכולים לרכוש ולקבל כל מוצר (כמעט) גם כשהחנות סגורה.
אתם לא צריכים לדמיין. זה כבר קורה.
בעולם השיווק קיימת חשיבות מכרעת להשפיע על הלקוח בזמן ובמקום בו מתעורר הצורך שלו >מכונות המשקאות האוטומטיות שאנו משתמשים בהם כשאנחנו מבקרים בבית החולים, עונים לנו על צורך בזמן ובמקום למשל.
עם כניסת האינטרנט, בעשור הקודם, הבנו כי ניתן למכור בו, לאפשר שירות עצמי ללקוחות ולספק מידע תומך מכירה בכל זמן ובכל מקום ממחשבו האישי של הלקוח.
עם התפתחות הטכנלוגיה, אנו רואים שימושים גדלים והולכים בחיבור בין העולם הדיגיטלי לבין רצפת המכירה. חיבור בין צורך, זמן ומקום.
רכישה מתבצעת ברגע קסם אחד מיוחד בו מבשילים מספר תנאים במקביל. הטכנולוגיה יודעת לאפשר לנו היום יותר מתמיד, למקסם את השרות והמכירה בכל זמן ומקום.מה זה ירוק, שירותי ושיווקי?
בננה ריפבליק האמריקאית, מציעה לכל רוכש ברשת החנויות לבחור האם לקבל את החשבונית ישירות לדואר האלקטרוני האישי של הלקוח או לקבלו מודפס מהקופה.
חשיבה מתקדמת זו מאפשרת להם לאסוף כתובות דוא"ל של לקוחות על מנת לתקשר איתם בהמשך, לתת ללקוח שירות טוב יותר, בכך שלא ימלא את הארנק בחשבוניות ויוכל לתייק את החשבונית בצורה ממוחשבת,
ואפילו להיחשב כשומרת על איכות הסביבה.שירות
חברת התעופה jetblue מאפשרת לוותר על התור לביצוע צ'ק אין לטיסותיה ע"י פיזור מספר רב של מכונות לשירות עצמי בעלי מסך מגע, בהם הלקוח מזדהה, בוחר את מקומות הישיבה בטיסה ומדפיס לעצמו את כרטיס העליה למטוס.
אותו שירות שאולי מוכר לכם מאתרי האינטרנט, זמין גם בשדה, לאלה שהאינטרנט לא היה זמין עבורם או לא חשבו/הספיקו לעשות זאת מבעוד מועד.מכירה
Apple היא אחת החברות המתקדמות ביותר בשימוש באמצעים דיגיטליים לשירות ומכירה: לצד כל מוצר בחנויות אפל מוצג מידע אינטראקטיבי על אותו המוצר, באמצעות iPad, בו ניתן ללמוד על המוצר בצורה חווייתית.
בלחיצת כפתור על מסך המגע מתבצעת קריאה לנציג החברה, שמצוייד במכשיר עזר ייעודי, ומגיע ישירות ללקוח בחנות.
על שולחן המכירה המוכר מזמין באמצעות המכשיר הייעודי את המוצר מהמחסן ואף מחייב את כרטיס האשראי בו במקום. כל זאת מבלי שלהקוח ממתין בתור או מגיע לקופה.
באותו המעמד מאפשר נציג אפל לקבל הדרכה והפעלה ראשונית של המוצר, בו בזמן שהחשבונית משוגרת ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני של הלקוח. חוויה דיגיטלית מושלמת על ריצפת החנות.

מחקר
רשת הבגדים גאפ מבקשת לדעת בשוטף את חוות דעתם של הלקוחות שרוכשים בחנויות וכך, בעת ביצוע רכישה, מקבל הלקוח על גבי החשבונית הזמנה לשמוע את חוות דעתו באתר האינטרנט של גאפ בחמשת הימים העוקבים לרכישה עצמה.
כל זאת תמורת 20% הנחה ברכישה הבאה. שווה.

בתנועה מתמדת
אפילו המוניות הניו יורקיות הצהובות התקדמו לעולם הדיגיטלי ומאפשרות לניו-יורקרים לקבל מידע לגבי הנסיעה על מסך מגע: מיקום מדוייק על פי GPS, יעד הנסיעה, מזג אוויר, חדשות ועוד.
באמצעות אותו ההתקן, שנמצא במרכז המושב האחורי, מוצג בסיום הנסיעה המחיר לתשלום ומאפשר תשלום עצמאי בכרטיס אשראי, כולל הקלדת סכום הטיפ. כל זאת מבלי להחליף מילה עם נהג המונית. שירות עצמי מלא.

מכירה
מכונות למכירת מוצרים קיימות כבר שנים. החידוש הוא התרחבות השימוש בהם והעמדתם במיקומים בהם לא כדאי לפתוח חנות פיזית:
Best buy הקימו ליין של מכונות אוטומטיות, המוכרות מוצרים מחשב ואלקטרוניקה כדוגמת iPod, במספר שדות תעופה בארצות הברית. ניצול יעיל של אווירת קניות, מחיר ללא מס, חנות שפועלת 24 שעות עם תנועה אורגנית מתמדת.
גם עסקים מקומיים יותר בוחרים להשתמש במכונות אלה בצורה יצירתית. מלון יוקרתי בניו יורק הכולל בר עם ג'קוזי לאורחיו יצא מנקודת הנחה שאורחי הבר לא יגיעו מצויידים בבגדי ים, אך אחרי האלכוהול יתכן וירצו להשתכשך בג'קוזי ומאפשרים רכישה של בגדי ים במכונה אוטומטית. המכונה בעלת מסך מגע מאפשרת לבחור בבגד ים נשי/גברי, בחירת מידה וצבע וחיוב באמצעות כרטיס אשראי. סיפוקים מיידיים, כבר אמרנו?

סלולר – היועץ הנייד שלנו
הטלפונים החכמים הופכים לעוזרים אישיים גם בכל הקשור בצרכנות. צרכנים רבים נמצאים בנקודת המכירה ותוך כדי מישוש המוצר על המדף נכנסים, באמצעות מכשיר הטלפון שלהם, לבדוק האם המחיר הוא הטוב ביותר שהם יכולים לקבל, מאפיינים של מוצרים מתחרים, מצלמים את המוצר ושולחים אוןליין לחבר להתייעצות, קוראים מידע נוסף באמצעות qr code, ואף מממשים קופונים סלולריים. וזו רק ההתחלה…
ועוד שתי דוגמאות מעניינות:

הטכנולוגיה כבר כאן לשירותינו. ניתן להוציא את האינטרנט ממסך המחשב למסכים אחרים ולמנף את רגע הקסם לכדי ביצוע פעולות שירות ומכירה.
קיימים מקומות בחו"ל בהם החיבור החכם בין ה- offline לבין ה online הוא אחד המתפתחים. בישראל אנחנו כבר רואים נסיונות ראושנים.
כמו בכל פעילות דיגיטלית גם כאן חשוב לראות כי הפעילות תואמת את המטרות והיעדים וממקסמת את הפוטנציאל העסקי, ולהיעזר בחברות מתמחות המביאות מנסיונן העשיר בתחום לשיפור.

ענבר דותן משמשת כיועצת בכירה בחברת BO – Business Online

הטור פורסם במקור באתר איגוד השיווק הישראלי ואתר דה מרקר

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online