ברנד יוטיליטי -איך נוכל לעזור?

מותגים כבר הבינו שאנחנו מצפים מהם לערך. ליותר ערך מזה של המותג המתחרה. עכשיו הם מתחילים להבין שערך כזה מקרב אותנו אליהם, וגורם לנו להעדיף אותם – וזוהי, כמובן המטרה (שלהם). ברנד יוטיליטי. זה מה שלקוחות מחפשים וזה מה שכדאי למותגים להציע חוויית מותג כוללת את התחושות, הרגשות, התפיסות והתגובות שלנו למותג, החוויה שאנחנו עוברים בכל נגיעה שלנו עם המוצר או השירות. מחקרים רבים מראים כי לחוויית המותג השפעה משמעותית על שביעות הרצון של הצרכן והנאמנות שלו, ולכן זה קריטי ליצור חווית מותג טובה ומשמעותית עבור הלקוחות, און-ליין ואוף-ליין.

חווית המותג מורכבת מהמון דברים, שארחיב עליהם בפעם אחרת, כאן אתמקד בחלק אחד חשוב של החוויה, החלק בו המותג מפסיק להסתכל רק על עצמו ולצעוק לעבר הצרכן כמה הוא (המותג כמובן) נפלא, כלומר מה שמכונה "הפרסום המסורתי", ועובר לשאול את הצרכן: איך אוכל לעזור לך?

Brand utility מגיע בדיוק מכאן: איך נוכל לעזור לך?

אין צורך לחשוב שמותגים הפכו פתאום למוסדות ללא מטרת רווח שרוצים רק לדאוג ולעזור לכולנו, ברנד יוטיליטי הוא בהחלט תזכורת למותג, אבל כזו שבמקום להפריע ללקוחות, נותנת להם ערך, ומתוך הערך הזה מגיע החיבור למותג.

השלמת חווית השימוש במוצר

ברנד יוטיליטי יכול לשפר את חווית השימוש במוצר ואפילו לגרום לנו להשתמש בו יותר.

קשר עם הלקוח ואיסוף דאטה

הכלים הרבים הקיימים היום לאיסוף מידע על לקוחות יכולים לשמש את המותג להיכרות מעמיקה ואישית עם לקוחותיו, מה מעניין אותם, מה הם אוהבים, איפה הם מסתובבים בעולם הווירטואלי ואפילו בעולם המציאותי (תמונות, סרטים, אירועים ברשתות החברתיות). ניתוח של המידע הזה מוביל למסקנות לגבי מה קהל הלקוחות צריך. אגב, קהל היעד יכול להיות כלל לקוחות המותג או קבוצה מסוימת שאסטרטגיית החברה הגדירה כרלוונטית.

יש כאן אלמנט מעגלי: המותג אוסף מידע על לקוחות >> המידע הזה משמש אותו ליצירת כלי הברנד יוטיליטי המתאים ללקוחות >> הלקוחות מקבלים ערך>> דרך השימוש בכלי מגיע מידע חדש אודות הלקוחות וההרגלים שלהם למותג >> מידע זה יכול לשמש את המותג הן להעמקה ושיפור של כלי הברנד יוטיליטי עצמו, והן לשימושים נוספים של המותג דוגמת תכנון פרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות), שיפור מוצרים קיימים, השקת מוצרים חדשים ועוד…

לדוגמא, חברת שטראוס עוזרת לנו לנהל את הקניות לבית – ונהנית ממידע יקר מפז על הרגלי הקניה שלנו. שטראוס ניתחה את הרגלי הקניות שלנו, ומצאה שרובנו מגיעים לקניות בלי רשימה מסודרת, מה שהופך את הקניות שלנו ללא יעילות. הפתרון של שטראוס: שטראוס פלוס, רשימת קניות משפחתית משותפת, לצד תוכנית נאמנות לעידוד רכישת מוצרי שטראוס על ידי צבירת נקודות והמרתן לחבילות שי של החברה.

אז למה לי ברנד יוטיליטי עכשיו?

ברנד יוטיליטי הוא חיבור למותג באמצעות מתן כלי או תוכן המספקים ערך מוסף ללקוח (ההגדרה מתוך "בקיצור: דיגיטל" – מילון המונחים של BO). הרעיון המרכזי כאן הוא להפוך דברים יומיומיים לפשוטים יותר, לעזור ולתת ערך.

  • יצירת חוויה
  • ללקוח שתיצור קרבה ואמון בינו לבין המותג
  • קשר רציף עם הלקוח: יצירת מערכת יחסים אישית עם הלקוחות
  • קל יותר לחבב מותג שעוזר לך: ברנד יוטיליטי מביא לעליה בהעדפה למותג, מה שמביא לעליה במכירות
  • דרך נפלאה להכיר את הלקוחות ואת ההרגלים שלהם

עדין מתלבטים אם ברנד יוטיליטי נכון ומתאים למותג שלכם?

תזכרו שאין ואקום: כל מותג יכול להיות בטוח שאם הוא לא יעשה זאת אחרים יעשו (מוזמנים לקרוא טור קודם שלנו: המתחרים החדשים).

ובנימה אישית: כמנהלי שיווק, חדשנות, שירות או דיגיטל, יצירת כלי ברנד יוטיליטי הוא אחד הערוצים הכי מהנים שיצא לכם ליצור, תיהנו! אז איך אוכל לעזור? 🙂

רויטל בן עמי, מנהלת BO Content ויועצת בחברת הייעוץ BO – Business Online המובילה ארגונים להצלחה עסקית בערוצים הדיגיטליים.

פורסם לראשונה באתר איגוד השיווק הישראלי

סקירת נכסים דיגיטליים קיימים

דו”ח קצר עם המלצות מעשיות לשיפור הנכסים הדיגיטליים שלך

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online