לא ניתן לנהל את מה שלא ניתן למדוד – חלק 3 – רייטינג באינטרנט

Asaf Dotan אסף דותן

מדידת רייטינג באינטרנט
זו בעצם הבטן הרכה של האינטרנט.
לצערם של המפרסמים והפרסומאים ולשמחת האתרים המובילים, אין היום כל ספירה אוביקטיבית של הרייטינג באינטרנט.לפני כמה שנים טובות זכינו לביקור קצרצר בארץ של נילסן שהקים מערכת מבוססת פנל גולשים ומדד אמיתית את הרייטינג. המערכת איפשרה לבצע חיתוכים על פי קהל יעד/כמויות והיתה כלי מקצועי לתכנון רכש מדיה באינטרנט.
לצערינו אותה תקופה התבטאה בשוק לא בשל לתשלום עבור מערכת כזו ועבודה על פיה ובשל דלילות של לקוחות משלמים נילסן קיפלו את הסניף הציוני וחזרו לגלות. חבל.לפי מה בכל זאת מחליטים המפרסמים והפרסומאים היכן וכמה לפרסם?

  1. סקר טים – מדובר בסקר היחיד. מדובר במדגם טלפוני נעזר שבודק בעיקר זכירות של מותגי/אתרי אינטנרנט ולא את השימוש/צפיה בהם בפועל.
  2. הרייטינג המדווח ע"י האתרים עצמם – כל אתר סופר את מס` החשיפות שלו ע"י מערכת מדידה שונה ומפרסם את הנתון ללקוחותיו הפוטנציאלים. מדובר בנתונים שלא רק שאינם אוביקטיביים, אלא גם לא ניתנים להשוואה משום שיטות ספירה ומערכות ספירה שונות בין האתרים. בנוסף, מדובר במדידה כמותית ולא איכותית. אנחנו יודעים מס` חשיפות, אך לא יודעים הרבה על קהל היעד משום שאינו מזוהה אישית ברוב האתרים.
  3. מסלול מנכ"ל / פוליטיקה / הכרות אישית – מפרסמים ופרסומאים נוטים לפרסם באתרים בהם הם או חבריהם או המנהלים שלהם גולשים. מדובר בתופעה טבעית, אך מיותר לציין שאינה מקצועית…

בשנים האחרונות, תוך התמקצעות השוק וגידול משמעותי בתקציבים שנותבו לפרסום באינטרנט, הבינו המפרסמים והפרסומאים שיש צורך דחוף בכלי מדידה מקצועי ואוביקטיבי שיאפשר לקבל מדד רייטינג כמו שקיים למשל במדיום הטלוויזיוני.
חברות האינטראקטיב אף התארגנו מספר פעמים במטרה להכניס כלי כזה שישרת אותם ואף הצטרפו לאיגוד המפרסמים גם לשם מטרה זו, אך נתקלים עד לרגע כתיבת שורות אלו בסירוב למדידה אוביקטיבית חיצונית מצד אתר או שניים מהגדולים, שבשל היותם מובילי שוק, יכולים רק להפסיד מכך.

כנראה שרק לחץ אמיתי של המפרסמים יגרום לזה לקרות. וברגע שזה יקרה יהיה לחברות האינטראקטיב יכולת לשדרג משמעותית את יכולות תכנון ורכישת המדיה.

אנליזה

ניתוח התנהגות הגולשים בערוצים הדיגיטליים (אתרים, מובייל, ניוזלטרים ורשתות חברתיות) ומתן תובנות והמלצות אופרטיביות לשיפור

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online