העתיד כבר כאן

 רויטל בן עמי רויטל בן עמי 

או האם אנדרואידים חולמים על שעונים חכמים?

כשהייתי קטנה, אחד הסיפורים האהובים עלי היה סיפור מדע בדיוני בו ילדים לא הולכים לבית הספר כי הם לומדים דרך מחשב מהבית. בלי להסגיר את גילי המדויק, חלמתי אז על תואם אי בי אם תוך כדי משחקים סוערים באטרי, כך שקשר בין מחשבים באמת היה בלתי נתפס.

קפיצה קטנה בזמן, 2015, לשמחתי הילדים שלנו עדין הולכים לבית הספר ונהנים מלימודים חברתיים ותוססים, אבל כשאני מסתכלת עליהם יושבים יחד, אחד ליד השני, כל אחד שקוע בסמארטפון שלו ואיכשהו מתקיימת ביניהם מין תקשורת שכזו, אני חושבת שאנחנו לא עד כדי כך רחוקים מהילדים בסיפור שלי.

מי זוכר מה זה לונלי פלנט?בפסח הקרוב אנחנו טסים לחו"ל עם עוד זוג חברים. בפעם הקודמת שטסנו איתם, לא מזמן, לפני 5 שנים, הזמנו בית חווה איטלקי מאתר באיטלקית, בלי המלצות, רק על סמך תמונות. אז זה נראה לנו מתקדם במיוחד, היום זה נשמע ממש מוזר, לא? סתם להזמין מקום, בלי המלצות של אחרים שהיו וחזרו לספר? ועוד באיטלקית? איך טיילנו פעם בלי כל הטכנולוגיה הזו? האם באמת הסתמכנו על המלצות בנות חמש שנים מהלונלי פלנט כדי לבחור אכסניות ובתי מלון? מה שהכי מטורף כאן, זה שזה נראה לנו טבעי לגמרי, שגרתי, כאילו כל החיים חווינו ועשינו והזמנו בדיוק כך, עם הסמארטפון, הגוגל, הרשתות החברתיות ודירוגי הגולשים. אז מה יהיה בהמשך? האם יראה לנו מוזר שפעם אשכרה נהגנו ברכב ולא נתנו למכונית לנהוג? האם כל תפיסת הראיה שלנו תשתנה כשכולנו נסתובב עם משקפיים חכמות? האם לכל אחד בבית תהיה "אלקסה" שתנהל לו את החיים?
לכבוד חג האביב, אספנו עבורכם כמה מההמצאות שאולי עוד ישנו את חיינו בדרך זו או אחרת. חלקם לא יעברו את שלב הבטא, סביר להניח שאת ההמצאה החשובה ביותר עדין לא ניתן לראות, אבל בינתיים למה לא להשתעשע עם מה שיש?…

חיפוש באמצעות ריח אם כבר אביב, ריחות פריחה וכאלה, למה לא חיפוש באמצעות ריח?אומנם Google Nose הוא רק בדיחה לאחד באפריל (למרות שאתר הבטא של השירות והסרטון ממש משכנעים…), אבל בוושינגטון פוסט טוענים שחברה בשם Cyrano Sciences מפתחת אף אלקטרוני (electronic nose) שיתוכנת עם דטה בייס של כל הריחות שבעולם. גרמניה מצידה בוחנת אפשרות להוסיף ריח לכסף שלה כדי למנוע זיופים, מי אמר שלכסף אין ריח? לכו תדעו, אולי בעתיד נוכל באמת להעביר את הסמארטפון מעל פרח ולקבל את כל המידע אודותיו.

אינטרנט של הדברים (Internet of Things) טוב, מדובר כמובן על מכלול דברים, החל מבתים חכמים ועד טכנולוגיה לבישה (wearables / wearable tech). בגדול, אם עד אתמול השתמשנו באינטרנט לחבר בין מחשבים, היום המחשבים כבר מחוברים גם לחפצים אחרים, ולהיפך.
החודש הודיעה פייסבוק כי תאפשר פיתוח אפליקציות שישלבו בין מכשירים שונים לרשת החברתית, כך שאולי בעתיד הקרוב תוכלו לקבל התרעה במסנג'ר מהתנור שלכם, שהעוגה שהכנתם אפויה, רגע לפני שאתם מעלים תמונה שלה לפייס.

כולנו מחכים לשעון החכם של אפל, שאחת המטרות המרכזיות שלו היא לסייע לנו לחיות חיים בריאים יותר על ידי כך שנהיה פעילים יותר. מין מאמן אישי אינטנסיבי שמזכיר קצת את מוניקה מאמנת את צ'נדלר. קהל היעד הוא כולנו, מבטטות כורסה ועד ספורטאים, כאשר כל פעילות שלנו מנוטרת, כולל כמה פעמים קמנו מהכיסא וזזנו קצת, כי גם לשבת קצת פחות יוסיף לנו בריאות. טבעות שונות יעקבו אחר הפעילות שלנו, כאשר הטבעת האהובה עלי היא "טבעת העמידה", הממחישה כמה זמן עמדנו במהלך היום…בין ריצה לאימון TRX, נוכל גם לשלם באמצעות השעון החכם, לעשות צ'ק אין במלון בלי לעבור בקבלה, לענות לשיחות ולהודעות, ליהנות משירותי מיקום ועוד…

ומה עוד? בדים נטענים לטעינה סולארית של הנייד, בדים שמסמנים מתי הגזמנו עם החשיפה לשמש, מעילים שחשים את הטמפרטורה ולפי מזג האוויר מחממים או מקררים, השמיים הם הגבול.
האם זה ישנה את האופן בו אנחנו מתלבשים? האם מחר כשאקנה חולצה כבר לא אסתכל רק על איך היא נראית ואצפה ממנה להיות גם יעילה: להטעין לי את הטלפון, לצפצף כשאני נחשפת מדי לשמש, אולי אפילו לחבק אותי כשכל מה שאני צריכה זה חיבוק? (כן, מוזמנים לצפות כאן בסרטון של הג'קט שמחבק אותך בכל פעם שעושים לך LIKE!)

אלקסה (Amazon Echo)
היא תנגן לכם מוזיקה, תענה לכם על כל שאלה, תנהל את רשימת הקניות שלכם, תעיר אתכם בבוקר עם שיר נעים ותקציר החדשות ואפילו תספר לכם בדיחות. כרגע יש בעיה קטנה עם העובדה שהאח הגדול עלול להאזין לשיחות שלכם, אבל עדין הרעיון נחמד, מוזמנים להציץ.

ממשקי מוח – מחשב (Brain-computer interfaces) כאן אנחנו כבר נכנסים לעומקה של מערת הארנב. האם אנשים יכולים לשלוט בחפצים בעזרת המחשבות שלהם? ג'וליאנו פינטו, צעיר משותק בשתי רגליו, בעט את בעיטת הפתיחה במשחקי הגביע העולמי בברזיל. הוא עשה זאת בכוח המחשבות שלו, אשר נוטרו לסנסורים בקסדה על ראשו. בניסוי אחר, צעירה משותקת בכל גפיה מצליחה להרים בעזרת יד מלאכותית כוס אל פיה ולשתות, בעזרת סנסור בגודל של חצי אקמול שהוצמד למוחה.
ממשקי מוח מחשב ישפיעו כמובן לא רק על תחום הרפואה, אלא על כל תחום בחיינו. יכול להיות שנוכל לנהוג בעזרת המחשבות שלנו, להטיס מטוסים, ואולי בשנת 2024 אכתוב כתבה דומה לזו, רק בלי להקליד, פשוט אשלח את מחשבותיי אל מעבד התמלילים?

אומרים שיהיה פה שמח אז מה באמת יהיה כאן בעתיד? כבר אמרו קודם, לפני, שהנבואה ניתנה לשוטים, אבל נחמד לפעמים להשתטות מעט ולדמיין מה יהיה. אם אתם שואלים אותי, אני עדין מחכה למכונה שתחזיר אותי לעתיד. חכה לי דוק!

חג אביב שמח 🙂

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online