על שיווק באמצעות תוכן, אסטרטגיה תרבותית וכוחה של חוויה

5 טרנדים שכדאי למותגים לאמץ כדי להיות מוכנים לשנת 2020

 DSCHI – Digital Summit 2017 Chicago#

 InbarDotan ענבר דותן 

כמשתמע משמו, כנס Digital Summit עסק בנושאים שברומו של דיגיטל: אוטומציות, דיוורים, דאטה, מדיה חברתית ועוד ועוד, אבל נושא אחד עבר כחוט השני בכל הרצאה, סדנה ומפגש: תוכן. לא היה דובר אחד שלא דיבר על התוכן כגורם קריטי להצלחת פעילות הדיגיטל. אם הייתי צריכה לסכם את כל הכנס המרתק הזה במילה אחת, אין ספק שהמילה היא תוכן.

תמיד כשאנחנו משתתפים בכנסים בחו"ל, אנחנו מתרשמים במיוחד שההרצאות והפאנלים פחות מונעים משיקולי חסות ויותר מוכתבים מעניין מקצועי. כל כך הרבה תוכן ודוברים מרתקים עם קילומטראז׳ רציני בעולם הדיגיטל, עד שלא פשוט לבחור לאילו הרצאות וסדנאות ללכת, או נכון יותר על אילו לוותר. בסופו של דבר, אנחנו מרגישים שהצלחנו ליצור לעצמנו תמהיל די מדויק של התוכן שמעניין אותנו ורלוונטי לנו וללקוחות שלנו, כי בסופו של דבר, מעבר לעניין ולהעשרה האישית, אנחנו כאן לפני הכל (כן, גם לפני ההופעה של קייטי פרי!!! ? ), כדי לקבל עוד כלים על מנת שנוכל להמשיך לייצר, יחד עם הלקוחות שלנו, דיגיטל שמביא תוצאות עסקיות.

על דיגיטל ואי-ודאות

אחת ההרצאות שהתרשמנו ממנה ביותר הייתה הרצאה של אריק שוט, מנהל אסטרטגיה בסוכנות הדיגיטל ISL, שדיבר על טרנדים שכדאי לסוכנויות דיגיטל ומותגים לאמץ כדי להיות מוכנים לשנת 2020. מכיוון שהטרנדים האלו נכונים לכל מי שנוגע בדיגיטל, נח לנו יותר לדבר כאן על טרנדים למותגים ולא לסוכנויות פרסום או דיגיטל.

כל מי שמבין באמת בדיגיטל, מבין עד כמה התחום הזה מתפתח במהירות מטורפת, וכמה קשה להתכונן לעתיד. אלו מבינכם שהיו מנהלים שיווק לפני 10-15 שנים, מוזמנים להשוות בין רמת אי הוודאות שהייתה לכם אז כשתכננתם אסטרטגיה שיווקית והסתכלתם 4-5 שנים קדימה, לרמת אי הוודאות שיש היום, כי מי יודע מה מארק מתכנן לנו בעוד שנה מהיום, וכמה ״מארקים״ עתידיים יושבים ברגעים אלו ממש בגראז׳ של ההורים שלהם (או באיזה בית קפה תל אביבי אם הם פה מהשכונה), וכותבים קודים שישנו לנו את החיים…

5 טרנדים שכדאי למותג שלך לאמץ כדי להיות מוכן לשנת 2020

אומנם נבואה ניתנה לשוטים, אבל אריק שוט מנתח את המצב הקיים ומגיע לתובנות מעניינות, מה מותגים יכולים לעשות היום כדי להתכונן למחר.

אז אלו התובנות שאנחנו קיבלנו מההרצאה המרתקת של האיש המבריק והמשעשע הזה:

  1. התכנסות ואחידות (Convergence & Consolidation)
    הקו בין דיגיטל, טלוויזיה ושיווק מסורתי הולך ומטשטש, והערך של תוכן אינטגרטיבי הולך וגדל. חברות ומותגים חשים בכל יום את הקשיים והחסרונות שבעבודה עם חברות שונות וחלוקה לאוף-ליין ואון-ליין, והערך בתכנון הוליסטי שמסתכל על המותג כולו וגוזר מכך אסטרטגיה שיווקית כוללת הולך וגדל. ולא, לעלות עם קמפיין גדול בטלוויזיה ולגזור ממנו שאלון לפייסבוק זה לא שיווק הוליסטי, סורי… אז מה כן? רב ערוציות (Omni-channel), התכנסות של שיווק ופרסום לכדי חוויה אחידה בכל הערוצים.

תכנון הוליסטי

  1. שיווק באמצעות תוכן (Content marketing)
    צוות BO Content כבר כתב לא מעט על שיווק באמצעות תוכן, אתם יכולים לקרוא על זה כאן, כאן וכאן, אז אני רק אשים כאן את הנתונים האלו:

צריכת תוכן

ואגיד דבר אחד: תתכוננו ליצור תוכן מדהים!

  1. אסטרטגיה תרבותית (Cultural strategy)
    החיבור בין מוצרים ולייף סטייל הוא בעצם נקודת המפגש בין התועלות הפונקציונליות והתועלות האמוציונליות של המותג עבור הלקוחות. בעולם עמוס מסרים קריאטיביים, מותגים שיצליחו ליצור חיבור רגשי ללקוחות שלהם, שיתחבר לסגנון החיים של הלקוחות ויבוא מהתובנה של איך המותג יכול לעזור להם, יצליחו לבלוט בג׳ונגל המסרים שאנחנו חיים בו. מותג צריך להציג את עצמו ולבדל את עצמו באמצעות הסיפור שלו. דוגמה טובה לכך אפשר לראות בקונספט LikeAGirl# של Always. נכון, זה לא קונספט חדש, אבל זו עדין הדוגמה הכי טובה שעולה לנו לראש כשאנחנו חושבים על אסטרטגיה תרבותית. הכינו את הממחטות.
  1. אינטראקטיבי וחוויתי (interactive & experiential)
    בסופו של דבר, הכל מסתכם לאיך אנשים חווים את המותג שלך, בכל אספקט של החיים שלהם. האם המותג שלכם מתקשר עם הלקוחות באופן חד-כיווני, עומד וצועק ״תקנו אותי! אני חזק! אני טעים! אני נפלא!״, או שאתם מצליחים ליצור חיבור (engagement), מערכת יחסים דו-כיוונית עם הלקוחות. כדי ליצור מערכת יחסים, צריך ליצור חוויה הוליסטית מתמשכת, וכדי שהקשר יהיה הדדי, כדאי ליצור גם תוכן אינטראקטיבי כי אנשים מעדיפים דיאלוגים על מונולוגים. הנה כאן מאמר שכתבנו על למה אתם חייבים לייצר תוכן אינטראקטיבי. ואגב, אינטראקטיבי וחוויתי זה לא רק דיגיטל, גם אמצעים מסורתיים יותר כמו טלוויזיה ושלטי חוצות משתמשים היום בטקטיקות האלו, למשל #האשטאג על שלט חוצות, והפניות לרכישה ישירות מהפרסומת בטלוויזיה.

#האשטאג על שלט חוצות

העלייה ברכישת טלוויזיות קונקטיביות (מחוברות) יחד עם העובדה שגם חברות הטלוויזיה המסורתיות מאפשרות היום לצפות בתכנים שלהם מכל מכשיר, מעידה שהמגמה הזו כאן להישאר.

  1. ״חדש״ זה הסטנדרט
    המדיה החדשה כבר לא חדשה, המובייל התבגר. חיפוש בזמן אמת, חיפוש על פי מיקום, התאמת תוכן רלוונטי לרגע הנכון ובכלל ״Mobile First״ הם כבר נורמה. לעמוד במקום זו לא אופציה, כי מי שעומד נשאר מאחור כשהעולם שועט קדימה:

    • אוטומציה ופלטפורמות של אחד-על-אחד (כולל בוטים) מציעים עולם שלם של אופטימיזציה ופרסונליזציה
    • הפקת תמונות וסרטונים 360 הופכת פשוטה יותר
    • מציאות רבודה נכנסת יותר ויותר לחיינו, ומספיק להזכיר את טירוף הפוקימון גו והפילטרים של סנאפ צ׳ט (snapchat)
    • מציאות וירטואלית אומנם קצת מאחור מבחינת קצב האימוץ, אבל הכל יכול להשתנות
    • ממשקי קול ומכשירים קונקטיביים – כפתור הרכישה של אמזון, העוזרים הווירטואליים לדורותיהם (סירי, גוגל, אלסקה…), הופכים לחלק מחיינו, לפחות בחיים של אלו שלא מדברים עברית או שפות אחרות שקשות לממשקי קול אנגלוסכסיים. בביקור שלנו בחנות הפופ אפ החדשה של גוגל בניו יורק יצא לי להתנסות במוצרים החדשים של גוגל – מדהים לאן שזה עומד לקחת אותנו. וגם, מוזמנים לצפות בדוגמה משעשעת לכך

אנחנו מרגישים שיצאנו מהכנס הזה עם כלים להמשך, וגם אם רוב הנושאים לא היו חדשים לנו, בהחלט היו כיוונונים שכווננו ותובנות שהודקו. אנחנו מעבדים את המידע שצברנו (ממש ביג דטה…), ונמשיך עם כתבות המשך בניסיון לפרוט את המידע הזה לכלים פרקטיים עבורנו ועבורכם.

ומזל שתמיד עומדת לצידי רויטל, מנהלת BO Content, לעריכת הסיכומים המפוזרים שאני כותבת תוך כדי הרצאות.

ענבר דותן, יועצת ושותפה בחברת הייעוץ BO – Business Online

פורסם לראשונה באתר איגוד השיווק הישראלי

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online