ממשק משתמש קולי – נעים מאוד!

רשמים מהשתתפותנו במיט אפ בקומה 28 של משרדי Amazon החדשים בתל אביב, שעסק באחד התחומים החמים ביותר בתעשייה – ממשקי משתמש קוליים

Guy Levy גיא לוי 

ממשק משתמש קולי (Voice User Interface)  מתחיל לצבור בתקופה האחרונה פופולריות רבה.

זה כבר לא סוד שחברות הטכנולוגיה המובילות יצרו ממשק תקשורת חדש, קולי. מבין החברות הראשונות שיצרו את הממשק, הייתה זו אפל שהשיקה עוד בשנת 2011 את העוזרת הקולית המפורסמת Siri. בשנת 2014, מיקרוסופט השיקה גרסה משלה לטכנולוגיה עם Cortana כשבעקבותיה, אמזון השיקה את Alexa וגוגל את Google Assistant ו-Google Home. הרעיון של ממשק המשתמש הקולי הוא להיעזר בטכנולוגיית זיהוי קול כדי לאפשר למשתמשים לתקשר, לקבל מידע ולבצע פעולות באמצעות קולם בלבד, ללא צורך בהתעסקות מיותרת עם מסך. מסקר שנערך בחודש מרץ האחרון (אותו תוכלו לקרוא כאן), למעלה מ- 50 מיליון רמקולים חכמים נמצאים בשימוש כיום בארה"ב, כלומר, לאחד מכל חמישה תושבי המדינה יש גישה לטכנולוגיה החדשנית. לאור נתון זה, ברור כי חברות שלא יצטרפו למהפכה בקרוב, כנראה יישארו מאחור.

כדאי להכיר: Skills

עם נתח שוק של יותר מ-70%, ה- Skills של Amazon נמצאים ללא ספק בחזית הטכנולוגיה כיום. ה – Skill של אמזון הוא למעשה כל שיתוף פעולה/שירות של צד שלישי המתבצע באמצעות פקודה קולית של המשתמש. לדוגמא: במידה ואפליקציית Gett תהיה מעוניינת לאפשר למשתמשיה לבצע הזמנת מונית באמצעות פקודה קולית, היא תצטרך לפתח את ה – Skill הנדרש ולהעלותו לחנות של Amazon, שם יוכלו לקוחות הקצה להוריד את ה – Skill ולהשתמש בו. נכון לספטמבר 2018, קיימים למעלה מ – 50,000 Skills במגוון תחומים.

כבר יש יישומים של מותגים. רוצים דוגמאות?

בין המותגים הרבים שבחרו ליישם את הטכנולוגיה, ניתן למצוא את מותג אבקת הכביסה Tide. מטרת ה-Skill של Tide היא להדריך את המשתמש, צעד-אחר-צעד כיצד להסיר כתמים מבגדים. המשתמש יכול לפנות לרמקול החכם בשאלה: "נשפך לי יין על החולצה, איך מורידים את הכתם?" ולקבל תשובה מיידית בעל פה (ניתן גם לבקש לקבל את הטיפים במסרון היישר לנייד). כמובן שגם גוגל לא נשארה מאחור, עם השקת סדרת מכשירי Google Home/Mini, המאפשרים למשתמשים לבצע מגוון רחב מאוד של פעולות יום-יומיות באמצעות פקודות קוליות. החל מהאזנה לחדשות, דרך הזמנת משלוחי פיצה ועד לעמעום האורות בחדר השינה בבית. (לאחרונה גם אנשי הצוות אצלנו ב –BO הצטיידו ב – Google Home Mini, מה שאיפשר לחוות את ה"קול" מקרוב).    

נראה שגם ענקית שירות המוזיקה הדיגיטלי,  ספוטיפיי (Spotify), החלה בבחינת הטכנולוגיה, כשהוסיפה לחלק מצומצם מהמשתמשים פיצ'ר חיפוש קולי בו ניתן לבצע פקודות קוליות כמו: "נגן את רשימת ההשמעה שלי" או "נגן מוזיקה קצבית".

בהסתכלות על העתיד הקרוב של השימוש בממשק המשתמש הקולי, אנו מאמינים שלא ירחק היום בו נוכל לבצע בעל פה את מרבית פעילויות היום-יום באמצעות הסמארטפון/הרמקול החכם שלנו. בין אם מדובר בבירור מהיר של יתרת העו"ש בבנק, הזמנת מצרכים מרשתות הסופמרקט הגדולות, או חידוש ביטוח הדירה שלנו (ואפילו נוסיף תכולה). אין ספק שהעתיד נמצא ממש כאן– בקול.

מנהלים מותג, מה צריך לעשות מחר בבוקר?

חשבו על הערך ללקוחות – נסו להבין באילו צמתים לקוחותיכם עשויים להפיק תועלת מממשק קולי ואיזה ערך זה ייתן להם. כמו כן, חשבו האם מטרת השימוש בממשק הינה פונקציונלית בלבד או שמטרתה להעלות את המודעות למותג שלכם.  לדוגמא: ייתכן ובנקים יידרשו לתת מענה לפעולות הנפוצות של לקוחותיהם בנושאים כמו: בירור יתרת עו"ש, פירוט הוראות קבע, שחזור סיסמא או אפילו פעולות כמו הזמנת פנקסי צ'קים, לקיחת הלוואה וכדומה.   

גבשו קול ייחודי למותג – לאחר שהבנתם את ערך השימוש בממשק הקולי עבור לקוחותיכם, כדאי להתחיל לחשוב על קולו של המותג, שכן מעתה הוא יהיה חלק אינטגרלי מזהות המותג שלכם. האם בדומה לסירי, קול המותג שלכם הוא נשי? או גברי? האם הקול ארוך/קצר? האם קולכם שומר על כללי דקדוק או שמא משתמש לעתים בסלנג והומור? ואולי בכלל העברתם את יכולת בחירת הקול אל הצרכן?

 

חשבו על SEO – נאמר ובבעלותכם חנות למכירת תקליטים בתל אביב, ואתם מקדישים משאבים רבים לפיתוח התוכן באתרכם, לא מן הנמנע שתהיו מדורגים גבוה בתוצאות החיפושים בגוגל כאשר יחפשו את הביטוי "תקליטים בתל אביב". לכן, בחיפוש קולי בו מוצגת בדרך כלל התשובה הרלוונטית ביותר לשאלה שנשאלה, עבודת ה – SEO תהיה קריטית פי כמה וכמה.

ממשקים קוליים

על אף שטכנולוגיית ממשק המשתמש הקולי עדיין לא יכולה להחליף את הפרטנר/ית שלנו במערכת יחסים, כמו שנוכחנו לראות בסרט המצוין 'היא', היא בהחלט כאן כדי להישאר. בקצב הצמיחה הנוכחי והצפי לשליטה ב-50% מהחיפושים באינטרנט תוך שנים ספורות, הטכנולוגיה בהחלט צפוייה לשנות את הרגלי השימוש בטכנולוגיה ואת הרגלי הצריכה שלנו.

המלצתנו לארגונים גדולים ובעלי עסקים רלוונטיים– התייעצו עם אנשי מקצוע והשקיעו מחשבה רבה לקראת אימוץ הטכנולוגיה, לאו דווקא כי היא מגניבה, אך כן מתוך הבנת מסע הלקוח, הצרכים של לקוחותיכם וזיהוי ההזדמנויות העסקיות שהיא טומנת בחובה. במידה והטכנולוגיה תוטמע בהצלחה, תוכלו לשפר את המוצר עבור הלקוחות וליצור יתרון בהשוואה למתחרים שלכם.

קדימה לעבודה! 

גיא לוי משמש כמנהל פרוייקטים בחברת הייעוץ BO – Business Online

האמור בסקירה זו מובא לידיעה כללית בלבד ולא מהווה הצעה, המלצה או חוות דעת לעשות פעולה או להימנע ממנה ואינו בא במקום ייעוץ מקצועי.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online