5 טרנדים של כתיבת תוכן

היום שאחרי הקריאייטיבים הפרסומיים וה SEO הגיע

 רויטל בן עמי רויטל בן עמי 

אני בת אדם שאוהבת שינויים, מכורה לאדרנלין, לא מפחדת מהתחלות חדשות ודברים חדשים וחיה כדי להתנסות. נראה לי שאם הייתי חיה בעולם השיווק והפרסום של פעם, מד-מן סטייל, אומנם הייתי נהנית מאלכוהול טוב כחלק מדרישות התפקיד, אבל מהר מאוד הייתי משתעממת. אז מזל שאני חיה היום, בעולם שמשתנה ומתחדש בכל רגע, עם פלטפורמות חדשות שצצות חדשות לבקרים, ודברים שאתמול לא הכרנו, והיום אנחנו כבר לא יכולים לחיות בלעדיהם (לא באמת, איך מגיעים לאנשהו בלי וויז?!).

אז מה הטרנדים החמים בעולם כתיבת התוכן? יש לא מעט, הפעם החלטתי להתמקד ב-5 טרנדים שנראו לי משמעותיים יותר, ורק בכאלו שנוגעים לתוכן כתוב, טקסט. למען האמת, אני לא בטוחה אם המילה טרנד באמת מתאימה כאן, כי טרנד הוא אופנה שמטבע הדברים חולפת, וכאן מדובר יותר בעקרונות שכדאי שיהיו נר לרגלי כל מי שיש לו נגיעה לכתיבת תוכן, אבל 5 עקרונות של תוכן זו לא כותרת מושכת במיוחד, אז נו שוין!

  1. כתיבת תוכן: איכות ולא כמות
    השתתפתי בדיון באחת מקבוצות הפייסבוק שצצות כפטריות אחר הגשם, ואחת המשתתפות כתבה ״עדיף לשבת שעה ולכתוב מאמר מאשר לשלם לכותב חיצוני שיכתוב עבורך״, היו לי כל כך הרבה דברים לכתוב לה, אבל הסתפקתי ב״הלוואי והייתי כותבת מאמר בשעה״. כן, רק התחקיר על המאמר לוקח הרבה יותר משעה: לחפש מקורות איכותיים, לקרוא, ללמוד, לראיין בעלי תפקידים רלוונטיים וללמוד מהידע שיש להם, ועוד ועוד ועוד. כדי לכתוב תוכן איכותי, חייבים להבין את התוכן לפחות כמו אנשים שחיים את התוכן הזה, ועדיף אפילו יותר, אחרת למה שיקראו אותך? אם לא נשקיע בתוכן, איזה ערך הוא ייתן? בקיצור, לא כותבים תוכן טוב בשעה, וגם לא בשעתיים.
    Content marketing הינו מרכיב משמעותי היום בתמהיל התוכן שאנחנו נחשפים אליו, ואם אנחנו רוצים תוכן שיבלוט, תוכן טוב שנותן ערך, הוא חייב להיות איכותי. אם נצא מנקודת המבט של ליצור ערך ועניין, נראה שאפילו מאמרי SEO, שמטרתם לשפר את מצבנו בגוגל, יהיו יעילים יותר אם נקפיד על איכותם, כי אומנם האלגוריתם של גוגל מחפש תוכן חדש לקידום, אבל הוא נותן ערך מכריע לפרמטרים של איכות, כמו – איזה תוכן נותן מענה למה שמעניין את הגולשים.
    בקיצור, בואו נוותר על הקילו מאמרים בשקל, ויחד נהפוך את העולם לנקי יותר ומעניין יותר!
  1. תוכן רב ערוצי Multi-channel brand storytelling
    במקום לכתוב סיפור אחד גדול, אפשר לכתוב הרבה סיפורים קטנים, מיקרו-סיפורים, במגוון ערוצים. כך נוכל להשיג את המטרות השיווקיות בדרך אפקטיבית יותר:

    • לספק ערך לקוראים
    • לכתוב יותר עדכוני תוכן (Content velocity), שכמו שציינתי קודם עדיין מהווים פקטור באלגוריתם של גוגל
    • להעלות את האפקטיביות של קמפיין האוף-ליין והאון-ליין כאחד
    • לשפר את מסע הלקוח עם תוכן מתחדש ומותאם שהופך את פלטפורמות התוכן השונות שלנו (אתר, רשתות חברתיות, ניוזלטר…) למעניינות יותר

    רוצים לקרוא עוד על תכנון ויצירת תוכן אפקטיבי למותג שלכם? איך תוכן תורם לשורה התחתונה

  1. ניסוי וטעיה – כי אם לא תנסו את התוכן שלכם איך תדעו?!
    לא סגורים איזו כותרת תביא יותר כניסות? תנסו שתיים, אחת מול השנייה.
    לא בטוחים איזה סוג תוכן, פלטפורמה או רשת חברתית הכי מתאימה לכם? תנסו!
    הניסוי יכול להתבצע כניסוי חי, למשל מעקב אחר תנועת העין של המשתמש, או בדיעבד, למשל מעקב אחר תזוזות העכבר של המשתמשים או השוואת כניסות. כמובן שהניסויים האלו חייבים להיות מגובים במעקב ובדיקה: שילוב של גוגל אנליטיקס, ניתוח נתונים בדאשבורד או אפילו אקסל, ואפליקציות שונות.
    בנוסף, אנחנו חיים בעולם משתנה תמידית, סביר להניח שברגעים אלו ממש יושבים אלפי אנשים במרתפי בתים, מרחבי עבודה משותפים ובתי קפה אופנתיים ומנסים להמציא את הדבר הגדול הבא. מחובתנו כאנשי תוכן ושיווק להיות ערים לפלטפורמות חדשות, אפליקציות מרגשות ובאופן כללי לרוחות השינוי הנושבות (שריקה), ולהתנסות באלו שנראה שמתאימים לנו.
  1. להפוך למו”לים או לפחות לחשוב כמוהם
    מותגים חכמים בארץ ובעולם, כבר הבינו שהם חייבים להפסיק לחשוב כמו מפרסמים, ולהתחיל לחשוב כמו מוציאים לאור של תוכן. הם נותנים לקהל שלהם ערך שהוא מעבר למותג או השירות של החברה, ונהנים מפירות התוכן לאורך זמן, כי כתיבה טובה ואיכותית, כזו שעונה על צורך אמיתי ונותנת ערך אמיתי, היא נכס שיכול להניב לאורך שנים רבות.
    אני ממש אוהבת את המונח של זה, “ברנד ז’ורנליזם” (Brand Journalism): שימוש בגישה עיתונאית לתקשור המותג. הרשתות החברתיות ופלטפורמות קידום תוכן דוגמת אאוטבריין Outbrain מאפשרות למותג לקדם את התוכן שלו בצורה ממוקדת בקהל היעד ויעילה, לפעמים אפילו יעילה מדי (ע”ע ההמבורגר הכי בריא בישראל).
    מוזמנים לקרוא איך עושים את זה בכתבה למה מותגים חייבים להפוך למו”לים?
  1. מיקרו מומנטס
    הרשתות החברתיות, גוגל ובעיקר המובייל, שינו את התנהגות הצרכנים, ושברו את מסע הלקוח למאות רגעים בזמן אמת, מיקרו-מומנטס: רגעים של אני צריך רעיונות, רגעים של איך עושים את זה, רגעים של השוואה, מאות רגעים שבהם מותג יכול לגעת בצרכן, לאו דווקא כדי למכור לו, אלא כדי לבסס את מערכת היחסים ביניהם וליצור אינגייג’מנט, כדי שבעתיד הקרוב או הרחוק, כשהצרכן יחליט לבצע רכישה, הוא יפנה למותג. נכון, זה לא פשוט לתחזק מערכת יחסים ארוכת טווח, יעיד כל מי שנמצא באחת כזו, אבל אם המותג שלכם לא יהיה שם לפחות בחלק מהרגעים, כנראה שהוא גם לא יהיה שם ברגע האמת.
    גם כאן אתם מוזמנים לקרוא עוד: מיקרו-מומנטס: גם מסע לקוח ארוך מתחיל ברגע אחד

זהו, 5 טרנדים, או עקרונות של תוכן,  שהמשותף לכולם הוא שכולם מובילים ליצירת ערך ללקוח, כתיבת תוכן שהיא פחות שיווקית, פחות מותגית, והרבה יותר מעניינת. ואפרופו כתיבה מעניינת, זה מה שהיה לאלתרמן, שבהחלט ידע לא מעט על איך כותבים טוב, להגיד על שיווק:

לא הכל רק חלון ראווה, לא הכל רק בובות שעווה,
דבר מה חי ויפה כה היה זה, אבל אנו שכחנו מה זה.  

מתוך השיר בובות שעווה, נתן אלתרמן

רויטל בן עמי מנהלת את סוכנות התוכן BO Content

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

תוכן דיגיטלי

יחידות תוכן

לקוחות

שנות נסיון

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

 

סוכנות התוכן BO Content, מתמחה בהשגת מטרות עסקיות באמצעות תוכן בערוצים הדיגיטליים. אנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, בונים גאנט תוכן, יוצרים מסמכי שפה, כותבים ועורכים תכנים לאתרי אינטרנט, אפליקציות, בוטים, דיוורים אלקטרוניים, פייסבוק, לינקדאין ועוד.
צוות מומחי התוכן שלנו כולל: אסטרטג/ית תוכן, מנהלי פרוייקטים, כותבי ועורכי תוכן ומיקרוקופי, מזיני תוכן למערכות ניהול תוכן ואנליסטים המתמחים בתוכן.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95