מיקרו קופי: איך להניע גולשים לפעולה ?

למילים הקטנות יש לפעמים את ההשפעה הגדולה ביותר על הגולש, והן אלו שיגרמו לו להבין, לחייך, להתמסר, ולסיים את התהליך בהצלחה. כמו בסיפור הזית הבודד שהוסר מהסלט בטיסות אמריקן איירליינס וחסך לחברה הון, כך גם המילים הקטנות הללו יכולות לחסוך לכם או להרוויח עבורכם סכומים גדולים במיוחד. מיקרו קופי הם טקסטים קצרים מאוד בתוך תהליך הכתובים בצורה מעוררת פעולה תוך חווית משתמש מקסימלית. (ההגדרה מתוך “קצרצרמונחים דיגיטל“). הטקסטים הקצרים הללו יכולים להופיע בכל מדיה דיגיטלית: אתר, תוכנה, אפליקציה וכדומה. כשמשתמשים בהם נכון, הם מייצגים את הקול והאופי של החברה או המותג, והופכים את הטרנזקציה הדיגיטלית לחמה, אנושית, והכי חשוב – אפקטיבית.

אז מתי נשתמש במיקרו קופי?

  1. כשנרצה להסביר לגולש איך לבצע את התהליך – תמיכה בתהליך (לדוגמא: תהליך רכישה, שירות עצמי וכדומה…)
  2. כשנרצה לגרום לתהליך יחסית ארוך או מורכב להיראות פשוט וקל (או בקיצור, “להקליל”)
  3. כשנרצה להניע לפעולה
  4. כשנרצה שהגולש ייהנה מחוויה אנושית, וישמע את הקול של החברה או המותג: קליל, שנון, פורמלי, מקצועי וכדומה.

אין כמו מראה עיניים – במיוחד בשבילכם, כמה דוגמאות

הרעיון מאחורי המיקרו קופי הוא לומר הרבה באמצעות מעט, הנה כמה חברות ומותגים שהצליחו לעשות את זה: מיקרו קופי ש”מדבר” את המותג למשל הרגע הזה, כשצריך לחכות שמשהו יועיל בטובו לעלות, ככה מרמלדה מרקט מעבירים אותו בדרך נעימה ואנושית, כך שנחייך עוד לפני שהתחלנו: “האתר כבר עולה, בינתיים – מה ניש?”

marmelada

מיקרו קופי מניע לפעולה
חברת מגדל בחרה להחליף את הכפתור הגנרי “להצטרפות”, בכפתור שכבר נותן את התועלות של המוצר ומניע לפעולה: “התחל לחסוך”.
microcopymigdalkeshet

מיקרו קופי תומך תהליך הזמנה, “מדבר” מותג ויוצר חוויה אחרת

בעת הזמנת טיסה ב- Virgin Americaמלוות הערות שנונות ו/או הסברתיות את התהליך כולו:

  • צעד 1: בחירת היעד >> משפט שנון הקשור ליעד. כאן בחרתי להראות את אוסטין טקסס, שיקגו ולאס וגאס. מומלץ לשחק עם יעדים נוספים: Virgin America.

vir_las

vir_ord_0

vir_aus_0

  • צעד 2: בחירת תאריך יציאה >> מילה טובה והסבר מה הלאה: “מעולה, כעת בחר את תאריך החזרה שלך”

vir_great

  • צעד 3: בחירת תאריך חזרה >> ציון התאריכים שבחרת, וקריאת עידוד “נראה טוב”

vir_good

וכך הלאה עד לסיום התהליך, כך שבכל רגע נתון הלקוח יודע מה בחר, מה הצעד הבא, והכל בסביבה אנושית וחמה ובקול הייחודי של Virgin America. היתרון למול הערות יבשות שמופיעות בדרך כלל בהזמנות כאלו, ברור.

מיקרו קופי לא מוצלח
דוגמה קטנה על איך לא לעשות את זה – כי מיקרו קופי לא מוצלח יכול במקרה הטוב לגרום לתהליך מסורבל ולא נח עבור הגולש, במקרה הפחות טוב הגולש פשוט ינטוש באמצע.
micocopyosx
קשה לי לתת דוגמה דווקא של החברה האהובה עלי (גילוי נאות: כתבה זו נכתבת באמצעות ה- MacBook air המהמם שלי!), אבל לפעמים אין בררה: מה אני אמורה להבין מהודעה שאומרת “זמנית הפריט אינו זמין?” הטקסט צריך להיות ברור, לתת תשובות – ולא לעורר שאלות. במקרה של אפל סביר להניח שהמשתמש יתאמץ וימשיך, אבל רוב החברות היו מאבדות אותו בשלב זה לנצח…

מיקרו קופי כחלק מאסטרטגיית תוכן
כדי שהמיקרו קופי יביא להגשמת המטרות ולהשגת היעדים, מומלץ שגם הוא, כמו כל תוכן, יהיה חלק מאסטרטגיית התוכן של החברה או המותג. עליו לדבר בשפה שמתאימה גם למותג וגם לקהל היעד (“מה ניש?” של מרמלדה מרקט לא יתאים לאתר ממשלתי, גם אם הפניה היא לקהל צעיר…). מיקרו קופי עם אישיות מזכיר שיש אנשים מאחורי האתר או האפליקציה, והופך את הפעולה של אדם מול מכונה לפעולה של אדם מול אדם, אנושית, חווייתית ומוצלחת. כדאי שמיקרו קופי יהיה חלק מכל עבודת תכנון חווית משתמש. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים אתר, אפליקציה, או כל מדיה דיגיטלית אחרת, תחשבו איך אפשר בעזרת המילים הקטנות האלו לשדרג את החוויה. בעצם למה לחכות? אפשר לבדוק כבר עכשיו את המדיה הקיימת, יתרון גדול של המיקרו קופי הוא שקל יחסית להוסיף אותו לתהליך קיים ולשדרג אותו, קצת כמו הום דרסינג דיגיטלי…

רויטל בן עמי מנהלת BO Content יחידת התוכן של BO – Business Online

הטור פורסם לראשונה באתר איגוד השיווק

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

תוכן דיגיטלי

יחידות תוכן

לקוחות

שנות נסיון

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

 

סוכנות התוכן BO Content, מתמחה בהשגת מטרות עסקיות באמצעות תוכן בערוצים הדיגיטליים. אנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, בונים גאנט תוכן, יוצרים מסמכי שפה, כותבים ועורכים תכנים לאתרי אינטרנט, אפליקציות, בוטים, דיוורים אלקטרוניים, פייסבוק, לינקדאין ועוד.
צוות מומחי התוכן שלנו כולל: אסטרטג/ית תוכן, מנהלי פרוייקטים, כותבי ועורכי תוכן ומיקרוקופי, מזיני תוכן למערכות ניהול תוכן ואנליסטים המתמחים בתוכן.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

© כל הזכויות שמורות BO Content מקבוצת BO – Business Online

BO Content | מומחים בתוכן בערוצים הדיגיטליים

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95