איך בוחרים חברת ייעוץ בתחום הדיגיטל?

 BO – Business online  צוות BO

 

האם הארגון שלנו צריך חברת ייעוץ בתחום הדיגיטל? אחת השאלות שעולה בדיוני הנהלה ע”י מנכ”לים וסמנכ”לים מעת לעת.

כדי לתת מענה, אספנו עבור הכתבה הזו דעות ומחשבות של למעלה מ-100 לקוחות שלנו, מהעשור האחרון, ושילבנו אותן עם המחשבות של היועצים שלנו, שתפקדו בעברם ב”צד הלקוח”.

נתחיל מההתחלה – למה בכלל צריך חברות ייעוץ לתחום הדיגיטל?

לכל ארגון יש את הסיבות שלו. יש ארגונים שזקוקים לסיוע אסטרטגי עמוק, על מנת להגדיר או לחדד את הכיוון הנכון להשגת המטרות העסקיות שלהם, באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים.

ארגונים אחרים זקוקים למתודולוגיות מיפוי וניתוח שלא קיימות להם בתוך הארגון, כאלו שיכולות לסייע להם להגיע לתובנות משמעותיות לגבי דרך פעילות החברה בעתיד (לעתים ממש בליבת העסק, עד כדי חשיבה מחדש על קהלי יעד, מוצרים ושירותים, כניסה לשווקים חדשים, מעבר מ B2B ל B2C ועוד)

הידע והניסיון מצטבר של חברת ייעוץ, שמובילה ארגונים רבים ממגוון קטגוריות מצמצם את הסיכון לטעויות וזמן למידה. ההסתכלות “מבחוץ” של חברת הייעוץ מפחיתה את הקיבעון שיש למנהלים בתוך ארגונים באופן טבעי.

נפגשנו לאורך השנים גם עם ארגונים שפשוט אין להם מספיק משאבים להוביל מהלכים גדולים, וזקוקים לסיוע חברות ייעוץ ב”כוח” חיצוני נוסף שיוכל להוביל את החברה קדימה.

4 סוגים של חברות ייעוץ

לאחר שהבנו למה, המשימה היא לבחור בחברת הייעוץ המתאימה ביותר עבורכם, כדי להגשים את המטרות שלכם באמצעות הדיגיטל.

קיימים 4 סוגים של חברות ייעוץ:

  1. חברות ייעוץ המתמקדות בתחום מסוים: חברות ייעוץ המתמחות בתחום נישה מקצועי מסוים. ככל שתחום הדיגיטל גדל, התפתח והסתעף, התפתחו בשנים האחרונות, חברות המתמחות בנושאים ספציפיים (לדוגמה: בניית מערך אי-קומרס, פרסום דיגיטלי, דאטה). חברות אלה יכולות לתת מענה טוב במידה והייעוץ הנדרש הינו נקודתי, אך חברות רבות שוגות בניסיון לקבל מחברות אלה מענה אסטרטגי כולל, מעבר לתחום בו הם עוסקים ביום-יום.
  2. חברות ייעוץ בינלאומית: חברות ייעוץ בינלאומית אומנם עשירות בידע רחב, אך בדרך כלל אינן מצויות בפרקטיקה ובפרטים הקטנים ומספקות בדר"כ ייעוץ ברמת על. חברות הייעוץ הללו, לעתים בעלות שלוחה מקומית, ניזונות ממשאבי מחקר ודאטה להם הם חשופים בעולם, ויכולות לספק בנצ’מרק בינלאומי שמגיע מחברות האם שלהם. לכן, אם ניסיון של חברות דומות מחו”ל רלוונטי לשוק שלכם בארץ, חברות אלה יוכלו לסייע לכם בשלב המחקר. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שבנצ’מרק בינלאומי עשוי לספק הרבה רעיונות וכיווני השראה, אך לא תמיד רלוונטי לשוק המקומי בישראל. בתקופה האחרונה, חברות הייעוץ הבינלאומיות רוכשות צוותי עיצוב, פיתוח ומדיה, וכך מפסיקות להוות חברות ייעוץ אובייקטיביות, אלא משמשות בפועל ספק שירותי דיגיטל בעל אינטרסים.
  3. חברות ייעוץ בעלות ניסיון מעשי: חברות ייעוץ המבוססות על צוותים בעלי רקע דומה לשלכם, אבל עשיר יותר. צוותים בעלי ניסיון בהנעת תהליכים בתוך ארגונים וממוקדים בערך העסקי הרחב: שירות, תפעול, מכירות, HR, טכנולוגיה ושיווק. חברות בעלות ניסיון רב ומתודולוגיות ליצירה והובלה של תהליכי אסטרטגיה וטרנספורמציה דיגיטלית בארגונים דומים, שיודעת להוביל את הארגון ליישום מפת הדרך בפועל (כלומר, לדעת להוביל להטמעת היישום בת’כלס). חברות אלה מעסיקות בדר”כ יועצים שצברו ניסיון ב “צד לקוח” כמובילי הדיגיטל בארגונים מובילים בתחומם, מחוברים ל”שטח” ומכירים לעומק את אופי המימוש. יועצים אלה יכולים גם ללוות את היישום בפועל, תוך הכרות עם המשאבים, התקציבים הנדרשים, הספקים, לוחות הזמנים וכיו”ב.
  4. פרינלנסרים העוסקים בייעוץ: כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום הדיגיטל עלה אחוז הפרילאנסים בשנים האחרונות. במרבית המקרים, מדובר באנשים שביצעו מספר תפקידים בצד מדיה או בצד ספק ומציעים את הניסיון שצברו בתחום השיווק הדיגיטלי למותגים נוספים. עלות עבודה עם פרילאנסרים היא נמוכה יותר בד”כ, מאחר והם עובדים לבד ואין להם הוצאות נוספות. אבל פה גם חסרונה: היכולות, הפרספקטיבה והידע של הייעוץ שתקבלו מוגבל לאדם אחד בלבד. במידה והפרויקט שלכם הוא בדיוק בתחום בו לפרילנסר יש יתרון משמעותי בידע ובניסיון, תוכלו לקבל פתרון טוב. כמו-כן, קחו בחשבון שפרילנסר עשוי בקלות רבה למצוא עצמו שכיר תוך זמן קצר, ולא להתאים לליווי וייעוץ לאורך זמן.

טיפים מעשיים לבחירת חברת הייעוץ שלך לתחום הדיגיטל:

  • הגדירו מטרות ובחנו את ההתאמה של החברה למטרות שלכם
  • בדקו ניסיון וקבלו המלצות – בחרו חברה עם ניסיון מעשי בתחום: מספר שנים וכמות לקוחות (ניסיון במובן של ייעוץ שיושם והביא לתוצאות
  • וודאו התאמה וחיבור אישי  – בסופו של דבר עובדים עם אנשים, לא עם חברות
  • דרשו יכולות מעשיות גם לליווי היישום  – רוב הארגונים לא רוצים שחברת הייעוץ תשאיר ספר תאורטי (גם אם הספר מלא בחכמה)
  • היפגשו עם מי שיעשה את העבודה בפועל ולא מי שרק נמצא ב"פרונט", הבינו מה הניסיון המעשי של מי שיעשה את העבודה בפועל
  • הכי חשוב, וודאו אובייקטיביות – חלק גדול מחברות הייעוץ מספקות בפועל שירותי יישום "בבית", או הסכמים עם ספקים מסוגים שונים (פתרונות טכנולוגיים, עיצוב, מדיה, סטארטאפים ועוד). חיבור לתעשייה הוא חשוב, אך כשמדובר במתן פתרונות בפועל, הערך של חברת הייעוץ כאובייקטיבית מתבטל לחלוטין. אם האובייקטיביות במתן ההמלצות חשובה לכם, הקפידו לעבוד עם חברות ייעוץ שלא מחזיקות באג’נדה, יישום בפועל של העיצוב, הפתרונות טכנולוגיים והמדיה.

לסיכום, לכל ארגון צרכים ומשאבים שונים. האם מה שאתם צריכים הוא חברת ייעוץ שתספר איך חברות מצליחות אחרות עשו את זה, או חברת ייעוץ שתדע לזהות ולהוביל יישום הנכון לארגון שלכם הלכה למעשה.

BO נכיר

BO – Business Online מחברות הייעוץ המובילות בתחום הדיגיטל בישראל, ממוקדת בחתירה להשגת היעדים העסקיים של הארגון על כל חלקיו: שירות, תפעול, מכירות, HR, שיווק וטכנולוגיה. יועצי החברה בעלי ניסיון מעשי בניהול עסקי בסביבה הדיגיטלית בארגונים מובילים בישראל (צד לקוח) ונותנים מענה מותאם אישית: מיצירת האסטרטגיה ומפת הדרך לטרנספורמציה הדיגיטלית ועד לליווי היישום ולהצלחה עסקית בפועל.

החברה ייעצה וליוותה למעלה מ 130 לקוחות ב-13 השנים האחרונות.

רוצה להכיר ולחשוב יחד על השנה הקרובה? צור קשר

ליווי תהליך טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות מתודולוגיית עבודה ייחודית. מותאם באופן ייחודי עבור כל ארגון

מתודולוגיית העבודה שלנו ליצירת טרנספורמציה דיגיטלית כוללת מיפוי וניתוח מצב קיים, גיבוש חזון ומפת דרך ובהמשך ליווי הההטמעה בפועל.

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online