איך מזהים הזדמנויות עסקיות בזירות הדיגיטליות?

 %d7%90%d7%a1%d7%a3-%d7%93%d7%95%d7%aa%d7%9f אסף דותן 

הצרכן הדיגיטלי ,בגלגולו הנוכחי ,מצפה ממותגים לספק לו צרכים לא ממומשים, גם אם מדובר בנושאים, שרחוקים מעט מתחום הליבה של המוצר.
באמצעות מענה טוב לצורך, המותג מוביל לנאמנות הצרכן, המתייחס אליו כבעל ערך לחייו. יחס זה של הצרכן למותג, מאפשר שיווק יעיל יותר של המוצרים והשירותים שהמותג מציע.

הטכנולוגיה כמאפשרת
הטכנולוגיה תמיד הייתה הקו המחבר בין צרכנים לפתרונות.
עם השנים, הטכנולוגיה תופסת את תפקידה הבסיסי כ"מאפשרת", לצד הובלת גישות ופתרונות טכנולוגיים לצרכים חדשים.

פיתוח מודלים עסקיים חדשים, המותאמים לצרכנים הדיגיטליים, כדוגמת freemium
אחת הגישות שהתפתחו בשנים האחרונות, בעיקר בזירה הדיגיטלית הינה גישת ה freemium.
Freemium – מוצר בחינם, שירותים בתשלום (free+ premium)
המונח הוזכר לראשונה ע"י איש ההון סיכון האמריקאי פרד וילסון בשנת 2006. מדובר במודל עסקי המבוסס על מתן מוצר/שירות בחינם, במקביל להתניית שירותים בעלי ערך מוסף בתשלום.
מודל זה פונה למשתמשים רבים באמצעות תמחור חינמי של שירות הבסיס שפונה למכנה משותף רחב. חלק קטן (באחוזים) מכלל המשתמשים משלם עבור שירותי ערך מוסף נוספים.
ניתן לזהות מספר גישות להבחנה בין שירותי החינם לבין הערך המוסף, לדוגמא: תקופת ניסיון, הגבלת תכונות, הגבלת נפח והגבלת משתמשים.
ניתן לזהות לא מעט חברות המשתמשות במודל זה כמודל מוביל לפעילות העסקית שלהן. dropbox, לדוגמא, מאפשרת הרחבת נפח האחסון שניתן חינם. גם פייסבוק, מספקת פלטפורמה חינם למותגים, תוך חשיפה מינימלית לקהל היעד, אך מציעה שירות ערך מוסף בתשלום, המאפשר להגיע לקהל מפולח גדול יותר.

איך מזהים הזדמנות עסקית בזירות הדיגיטליות?

  • ניתוח מעמיק של התנהגות הגולשים – לעיתים, התשובה נמצאת ממש על הרצפה לידינו. ניתוח מקיף של התנהגות הגולשים באתר יסייע לנו לזהות צרכים לא ממומשים, שמגיעים מהשטח
  • מחקרי ניתוח צרכים של לקוחות חושפים הזדמנויות מעניינות ומשמעותיות
  • לפעמים, כדאי לשאול את הגולשים – חברות רבות משתמשות בשנים האחרונות בחוכמת ההמונים ומציעות לגולשים ליזום רעיונות לשירותים/מוצרים חדשניים, שהם באמת צריכים

לא כל מה שקורה בעולם הפיזי חייב להשתקף בדיגיטל באותה צורה, ולהיפך
ניתן לראות יותר ויותר ארגונים "מסורתיים", שזזים מעט מהליבה העסקית. ארגונים אלה מייצרים מוצרים ושירותים דיגיטליים חדשניים, שאינם השתקפות של פעילותם באופן מסורתי בערוצים הפיזיים.
לדוגמא, בנק הפועלים השיק לאחרונה אפליקציית סלולר המאפשרת מעקב וניהול של ההוצאות בעת שהות בחו"ל לכלל הציבור; חברת KLM מציעה מידע מלא, אונליין על יעדים בחו"ל (מזג אוויר, אירועים, יעדים ועוד); חיפה כימיקלים מציעה אפליקציות המסייעות לכלל אוכלוסיית לחקלאים.

למה נכון למותגים לפתח חשיבה חדשנית ולנסות לתת מענה לצרכים רחבים יותר של הצרכנים?

  • הצרכנים רוצים ומצפים לכך
  • נוצרת מערכת יחסים ומחויבות בין המותג ללקוח ומוביל לבידול מהותי
  • העדפת המותג מתחזקת – קל יותר לחבב מותג שעוזר לך

כדי להגשים את המטרות העסקיות בתקופה זו נדרשות חברות להפגין חשיבה פתוחה וחדשנית, לנסות גישות עסקיות חדשות וכמו תמיד, לשים את הלקוח במרכז ולתת מענה לצרכיו.

אסף דותן משמש כיועץ בכיר ומנכ"ל BO המתמחה בפיתוח מוצרים דיגיטליים חדשניים מכווני מטרות עסקיות 

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

 

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c      info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054 מייל: info@b-o.co.il
© כל הזכויות שמורות BO - Business Online