2025 – שנת הנכסים הדיגיטליים. סמנכ"לי שיווק ודיגיטל: זה הזמן להתעורר!
בעידן הדיגיטלי של 2025, הנוף השיווקי משתנה במהירות, ואיתו גם האתגרים העומדים בפני סמנכ"לי שיווק ודיגיטל. בואו נודה באמת: השיטה המסורתית של הפצצת קהל היעד בפרסומות מיושנת לא יעילה לטווח ארוך. הצרכנים של היום מתוחכמים יותר: הם מחפשים פתרונות לצרכים שלהם באופן אקטיבי, ולא מחכים שיפלו עליהם פרסומות. הצעירים כבר חסמו אתכם.
בעוד שפרסום ממומן (paid media) עדיין מהווה רכיב חשוב בתמהיל השיווקי, הנתונים מראים שהאפקטיביות שלו יורדת ככל שהעלות לרכישת לקוח (CAC) עולה. אז מה נכון לעשות ואיך זה קשור גם ל-AI?
הבעיה עם פרסום ממומן: יקר, זמני, ולא מספיק אפקטיבי
העבודה השוטפת של מנהלי שיווק ודיגיטל מתמקדת לעיתים קרובות בקמפיינים. מדובר בתהליך מוכר ונוח מדי: אישור קריאייטיב, בחירת מסרים, תכנון ורכש מדיה, ומעקב אחר הביצועים לאופטימיזציה. אך האם השיטה הזו באמת משרתת את המותג שלכם לטווח הארוך?
בארה"ב קיימות מגמות של עלייה בהוצאות על פרסום דיגיטלי, אך לצידן מגמות של אפקטיביות שיורדת לאורך זמן. בנוסף, הצרכנים של היום מונעים יותר מצרכים אמיתיים ופחות משכנוע פרסומי. מחקר רבים מראים כי רוב הצרכנים מתחילים את תהליך הקנייה שלהם בחיפוש אורגני או בדיקה באתרי המותגים עצמם, ורק חלק קטן מהם נחשפים למותג באמצעות מודעות ממומנות.
חלופה מתקדמת: נכסים דיגיטליים מניבים
נכסים דיגיטליים הם כל מה שבבעלותכם (owned media), למשל: אתרי אינטרנט, בלוגים, דאטה מורשה לשיווק בערוצים ישירים כמוWhatsApp , דוא"ל. נכסים אלה הם הבסיס לשיווק יציב ורווחי. הם הבסיס לנוכחות הדיגיטלית שלכם, והם ממשיכים לעבוד עבורכם ולהניב תוצאות לאורך זמן, גם אחרי שהקמפיין נגמר.
חברות בתחומים כמו פארמה, ביטוח, מזון, תרבות, תעשייה ועוד, שהשקיעו בבנייה ובניהול של אתרי אינטרנט, לצד איסוף וטיוב ודאטה מורשה ויצירת תוכן מקורי ומקצועי, ולא השקיעו בכלל או כמעט במדיה ממומנת, הצליחו לייצר אלפים, ולעיתים עשרות אלפים של כניסות אורגניות חודשיות, ובתוך כשנה להניב מהן לידים ומכירות לאורך זמן.
ארגון גדול ומוביל בתחום הפיננסים שליוויתי בחר להפנות את המשאבים שלו לבניית נכסים דיגיטלים מניבים. במקרה שלו – אתר מקצועי. המותג השקיע בתכנון ובבנייה נכונה, ובהמשך ניהול נכון של הנכס, כך שיענה על צרכי הלקוחות באמצעות תוכן מכוון מסעות לקוח, אתר שיקודם היטב באופן אורגני בגוגל ובכלי AI ויניע לפעולה. לאורך תקופה ארוכה, רוב התקציב הוסט לבנית וניהול הנכס, התוכן והמשפכים האורגניים, ולא הושקע כמעט תקציב בפרסום במדיה. התוצאה: אלפי לידים, לצד מכירות אונליין בכל חודש עם כמעט אפס תקציב פרסום: אפקטיביות מרבית של הלידים.
בעידן ה-AI התוכן הוא יותר ממלך
תוכן איכותי ובעל ערך הוא כלי שיכול לשמש לכל השלבים של מסע הלקוח: משלב המודעות, דרך מיצוב המותג ועד להנעה לפעולה ומכירות בפועל. עבודה ממוקדת בתוכן סביב מסעות הלקוח, מאפשרת ליצור קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות, ולא רק להביא אותם פעם אחת לדף נחיתה. השימוש בכלי AI עולה בהתמדה ויש לנו צורך להשפיע על התוכן המוצג שם כדי להשפיע על קהלי היעד שלנו ולתת ייצוג הולם למותג שלנו.
חלק מהלקוחות שלנו מחפשים מידע על המותג שלנו, המוצרים שלנו, המלצות, והשוואות על המותג שלנו בכלי ה AI השונים: ChatGPT ,gemini ,claude ואחרים. כלים אלו הפכו למשפיעים על מסע הלקוח שלנו, ויש לנו יכולת להשפיע עליהם לטובת המותג שלנו.
אסטרטגיית תוכן נכונה וחכמה בנכסים הדיגיטליים תדע ליצור תוכן שישפיע על כלי ה-AI המרכזיים, ולנהל את תוצאות החיפוש בכלים אלו בצורה הכי אפקטיבית למותג שלכם. בדקנו, זה עובד! איך? יצירת תוכן שלא ממוקד רק בביטויי מפתח, אלא לשאילתות טבעיות עם ניואנסים של שפה דיבורית, שימוש בנתונים מובנים, פרסונליזציה של התוכן ועוד, ישפיעו על "נראות" המותג שלכם בכלי ה-AI.
משרדי הפרסום לא עובדים עליכם – הם עושים את מה שהם יודעים: לפרסם בכסף. משרדי הפרסום לא יגידו לכם להפחית בתקציבי הקמפיינים למדיה ממומנת paid media, ולהשקיע בנכסים דיגיטליים. זה מה שהם יודעים ומתמחים: לנהל קמפיינים שיש להם התחלה, אמצע וסוף. אין למשרדי הפרסום אינטרס לפגוע בפרנסה שלהם מצד אחד, והם גם לא מתמחים ויודעים להוביל את הלקוחות שלהם בעולם של ה owned media.
הכיוון ל-2025: חלוקת תקציב חכמה
במקום להשקיע את רוב התקציב בקמפיינים, שקלו חלוקה שונה:
50% לקמפיינים ממוקדים ואד-הוק: פרסום ממוקד תוצאות, שיווק משפיענים, והשקות.
50% לנכסים דיגיטליים מניבים: השקעה באתרי אינטרנט בבעלותכם, עם יכולות שירות עצמי, איקומרס, תוכן מקצועי ובעל ערך ללקוח, איסוף וניהול דאטה לקוחות, SEO, שיווק לדטאות מפולחות ומורשות, והשפעה על התוכן וההמלצות במנועי ה AI.
בימים אלה, בזמן תכנון תוכניות העבודה ל-2025, כדאי לחשוב על אסטרטגיה עסקית דיגיטלית מעודכנת ומבוססת ROI המסתכלת קדימה – כזו שתבנו בה נכסים מניבים למותג שלכם לאורך זמן, ולא רק הוצאות על פרסום.
הכותב, אסף דותן, יזם דיגיטל, ובעלים של חברת הייעוץ BO – Business Online, המלווה ארגונים להצלחה עסקית מבוססת נכסים דיגיטליים מניבים
פורסם לראשונה באתר איגוד השיווק הישראלי
גיבוש תוכנית עבודה לפעילות הדיגיטל 2025
עולם התרבות תקוע בעידן האבן הדיגיטלי: הגיע הזמן למהפכה!
מאחורי הקלעים של קידום הופעות מסתתרות הזדמנויות לשדרוג חוויית הלקוח והגדלת הכנסות באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים. הגיע הזמן לממש את מלוא הפוטנציאל!
תוכניות עבודה בדיגיטל 2025
סיכום מפגש מומחים בנושא בניית תוכנית עבודה דיגיטלית לשנת 2025. האתגרים וההזדמנויות בעולם הדיגיטלי המשתנה, קבלו טיפים וכלים לבניית תוכנית שתוביל להצלחה.
BO נדבר
%
דיגיטל
פרוייקטים
לקוחות
שנות נסיון
הפתרונות שלנו
BO - Business Online
BO - Business Online
טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il