עולם התרבות תקוע בעידן האבן הדיגיטלי: הגיע הזמן למהפכה!

Asaf Dotan אסף דותן

מי מאיתנו לא היה לאחרונה בהופעה, בסרט, בתיאטרון? צריכת תרבות היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו.
הטכנולוגיה משנה את העולם בקצב מסחרר. תעשיות שלמות, מרפואה ועד קמעונאות, מתיירות ועד אופנה, עוברות טרנספורמציה דיגיטלית, ומעניקות ללקוחות חוויות מותאמות אישית, יעילות וחוויתיות. אך כשזה מגיע לעולם התרבות, נדמה שהזמן עצר מלכת.

ההיסטוריה של הדיגיטל בתרבות: שני צעדים קדימה, צעד אחורה

נכון, עולם התרבות עבר שינויים מסוימים בעידן הדיגיטלי. פוסטרים דהוויים המפרסמים הופעות ברחובות הוחלפו בפוסטים ברשתות חברתיות, קופות הכרטיסים הפיזיות פינו את מקומן לאתרי מכירות כרטיסים, וכרטיסי נייר מצהיבים הפכו לקודים דיגיטליים בארנקים וירטואליים. אך האם זה מספיק? ממש לא! זו רק ההתחלה.

הלקוח הוא המלך? לא בתעשיית התרבות

בעוד שענפים אחרים חווים מהפכה של ממש תוך מיקוד בלקוח, עולם התרבות נותר מאחור, שבוי בפרדיגמות מיושנות ומסרב לאמץ את מלוא הפוטנציאל של הדיגיטל.
ניסיתם פעם לנסות לבטל או להזיז כרטיס ? שירות הלקוחות של חלק גדול מקופות הכרטיסים הוא כמו בביטוח לאומי: שלח מייל ונחזור אליך, אולי, מתישהו.
ניסיתם פעם לפנות לאמן כדי להחמיא, לבקש או אולי להתלונן? ברוב המקרים לא יענו לכם בכלל. לא הם, וגם לא הנציגים שמנהלים אותם או את הפעילות שלהם בדיגיטל.
ניסיתם פעם להזמין כרטיסים להופעה סופר מבוקשת? ככל הנראה נתקלתם באתרי מכירת כרטיסים ש"נופלים" מהעומס. יש פתרונות. זה לא חייב להיות ככה.

חווית הלקוח העתידית: לא חלום, אלא הזדמנות אמיתית!

תארו לעצמכם עולם יפה שבו חובבי הופעות מקבלים המלצות מותאמות אישית על הופעות, יכולים לצפות בהופעות בלייב מהבית אוVOD ,מתקשרים עם האמנים האהובים עליהם או הנציגים שלהם, ויוצרים קשר עם מעריצים אחרים.
עולם שבו אמנים, חברות הפקה, אולמות, תיאטראות ובתי קולנוע משתמשים בטכנולוגיה דיגיטלית כדי לייעל את היום יום שלהם, למכור יותר כרטיסים, לתת שירות טוב יותר ולבנות קהילות מעריצים חזקות.

מה דיגיטל מתקדם יכול לתת לשוחרי תרבות?

תכנון והטמעה של מסעות לקוח מתחילות במחקר מעמיק ומיפוי הצרכים של הצרכן, במקרה הזה, צרכני תרבות. לדוגמה:

  • אתרי אינטרנט לאמנים: אתרים מקצועיים ומקודמים בגוגל לאמנים, הכוללים מידע עדכני. לחילופין, יצירת שת"פים עם אגריגטורים שלהם פלטפורמה מוכנה לאירועי האמן ומאפשרים תקשורת הדדית.
  • שירות דיגיטלי באמצעות פלטפורמות AI מותאמות אישית: מערכת המלצות מבוססת AI המותאמת להעדפות המשתמש, לדוגמא: דוגמא: צ'אטבוט באתר רשת בתי קולנוע שיודע לספק המלצות מותאמות אישית בשפת שיחה, לענות על שאלות, וגם להזמין כרטיסים.

איך דיגיטל חכם יכול לקדם את תעשיית התרבות?

הטמעת חשיבה וכלים דיגיטליים יאפשרו לתעשייה להתייעל שיווקית ותפעולית וכך להגדיל את שורת הרווח. איך? כמה דוגמאות:

  •  ניתוח נתוני קהל מתקדם: שימוש בדאטאות לזיהוי טרנדים, ניתוח התנהגות צרכנים ושיפור השיווק. השלוב בין ניתוח דאטה פנימי, לחיצוני שניתן לקבל מגופים חיצוניים יכול לתת תמונה מקיפה שתסייע להתייעלות.
  • חוויות סטרימינג בתשלום: הגדלת הכנסות והגעה לקהל רחב יותר באמצעות סטרימינג חי ומוקלט בתשלום.
  • מערכות CRM מתקדמות: שיפור שירות הלקוחות באמצעות AI צ'אטבוטים שיחליפו נציגים במוקדי השירות והמכירה, ויחסכו עלויות יקרות.
  • שילוב אינטראקציות בהופעות: שילוב הקהל במופע באמצעות צ'אט חי וסקרים המאפשרים השפעה על המופע בלייב.
  • שיווק מבוסס דאטה כמו מיקום והעדפות וטירגוט קהלי מטרה ספציפיים במקום לפנות לקהל הרחב.
  • הקמה וניהול קהילות לאמנים מתחילים: פלטפורמות לתמיכה באמנים צעירים.
  • ניהול עומסים חכם להופעות בפרופיל גבוה: הערכות טכנולוגית נכונה של השרתים מראש, יצירת תור דיגיטלי מסודר, מכרז כרטיסים ועוד.

אלו רק על קצה המזלג.

זה הזמן להתעורר!

הגיע הזמן שעולם התרבות יאמץ את הדיגיטל בכל הכוח. לא מדובר רק בשיפור חווית הלקוח, אלא במהפכה של ממש. השקעת משאבים טכנולוגיים יאפשרו לתחום לצמוח, לשגשג ולתת ערך מוסף לקהלים נוספים שרוצים לצרוך תרבות בקלות ובהתאמה אישית.
העתיד כבר כאן, ועולם התרבות לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור.
נכון, אי אפשר לעשות הכל עכשיו ומיד. אז מה עושים ואיך יודעים מאיפה להתחיל?
יצירת אסטרטגיה דיגיטלית ממוקדת מטרות היא השלב הראשון. היא תאפשר להשיג את המטרות העסקיות מצד אחד, ולתת מענה לצרכי הלקוחות מהצד השני, באמצעות בניית תוכנית עבודה ממוקדת, אפקטיבית וישימה שיכולה וצריכה להתחיל להיות מיושמת כבר ב 2025.

הכותב, אסף דותן הוא בעלים ומנכ"ל של חברת היעוץ BO – Business Online המלווה ארגונים להצלחה עסקית בערוצים הדיגיטלים ב 15 השנים האחרונות.

גיבוש תוכנית עבודה לפעילות הדיגיטל 2025

לקראת השנה הבאה, הצוות שלנו יעזור לך לגבש אסטרטגיה עסקית ותוכנית עבודה במתודולוגיה בעלת 3 שלבים

עונת הקמפיינים נגמרה: האם אתם מבזבזים יותר מדי על קמפיינים?

ב-2025, ניהול קמפיינים דיגיטליים הוא לא רק פרסום ממומן, אלא גם השקעה בנכסים דיגיטליים. תוכן, נכסים ודאטה יכולים להניב תוצאות לטווח ארוך, במיוחד בעידן ה-AI.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online