8 תובנות ומחשבות מהשנה האחרונה ולקראת השנה החדשה

לקראת השנה החדשה, בחרנו לשתף אתכם בכמה טרנדים ותובנות שעסקנו בהם בשנה החולפת

 

  1. אם הארגון לא ערוך, אין טעם בהטמעת טכנולוגיית מרקטינג אוטומיישן

הטמעת מערכות מרקטינג אוטומיישן מאוד מאתגרת ודורשת תכנון מקדים של מסעות הלקוח לצד בשלות ארגונית. רוב הארגונים עדין לא הטמיעו מערכות כאלו, ואלו שהטמיעו, לא מצליחים עדיין לנצל את המערכות כראוי.

במטרה לקדם את הנושא, ניהלנו השנה פאנל מקצועי בנושא MA, בו ארחנו בין היתר מנהלים בכירים משטראוס, איסתא וקימברלי קלאק, ששיתפו מניסיונם בהטמעת מערכות אלו בארגונם. הבנו כי ההערכות והתכנון הם הגורם הקריטי שיכול לנבא את ההצלחה העתידית.

  1. תוכן – משלב הפחד וההדחקה, לשלב ההתנסות

כמדי שנה, אנחנו בוחרים להשתתף בכנסים בחו"ל כדי להתעדכן ולהביא שיטות וכלים נוספים שהצליחו לארגונים מובילים בעולם. השנה השתתפנו בכנס digital summit בשיקאגו. למרות שהכנס עסק בכל תחומי הדיגיטל: טכנולוגיה, AI, MA, e-com ועוד, אי אפשר היה לפספס שרוב המרצים בו שמו דגש מיוחד בתחום התוכן: תוכן שתומך במסעות לקוח, תוכן שמסייע לייצר ביקוש, תוכן שמגביר המרות במשפכי האי-קומרס.

סיכמנו את הביקור ב- 2 טורים שכתבנו. האחרון שפרסמנו עוסק בניהול תוכן רב ערוצי ומיקרו סיפורים ובשני סקרנו 5 טרנדים שכדאי לאמץ לקראת 2020

במהלך השנה שמחנו לגלות שחשיבות התוכן הופנמה בארגונים רבים והנושא עבר משלב הפחד וההדחקה, לשלבי למידה והתנסות.

המומחים של סוכנות התוכן שלנו BO Content (עוד לא חברים בפייסבוק? ) העבירו הרצאות וסדנאות במגוון ארגונים. כמו-כן, שמחנו לפגוש את אנשי התוכן והדיגיטל של הארגונים, שרצו ללמוד ולתרגל תוכן בערוצים הדיגיטליים: גיבוש של אסטרטגיות תוכן, כלים ושיטות לניהול תוכן, הפצת תוכן, מדידה ואופטימיזציה, בקורס ניהול תוכן ורשתות חברתיות שאנחנו מנהלים מקצועית (כבר 5 מחזורים, ה-6 מתחיל אחרי החגים) בדיגיטלנט. מעניין? פה תוכלו לקרוא ולהירשם, בד"כ המקומות נתפסים מהר…)

  1. האם ה SEO מת?

גוגל חי, קיים ובועט וכולנו משתמשים בו כל הזמן כאילו הוא חלק מהגוף שלנו וכנראה נמשיך להשתמש בו גם בעתיד הנראה לעין.

עם הזמן, גוגל פחות צריך את הסיוע של מנהלי האתרים בתיוגים, ויותר מבין לבד. כבר הרבה שנים שגוגל אומרים לנו "תכתבו לאנשים: ללקוחות שלכם, ולא למנוע שלנו" ואנחנו רואים את זה קורה יותר ויותר בפועל. אתרים שבנויים נכון, קלים לשימוש, מכילים תוכן איכותי ובעל ערך, מהירים ומותאמים למובייל – יתקדמו היטב בגוגל, גם אם לא יעבדו באופן מיוחד ב"קידום לגוגל".

אנחנו מזהים את הקהל הצעיר משתמש בפיצ'רים החדשים של גוגל : חיפוש קולי, חיפוש, זיהוי ותרגום בצילום ועוד. אלו המקומות שאנחנו מובילים מותגים לחקור ולהתנסות. אין ספק ששם העתיד.

  1. אז, הקריאייטיב מת?

עולם הפרסום השתנה מאד ב- 2 העשורים האחרונים. בעשור הקודם הפרסום התרחב מהפלטפורמות הoffline לפלטפורמות דיגיטליות. קריאייטיב טוב עבר, הותאם או יוצר במיוחד לדיגיטל והוצג בבאנרים, מעברונים, פופ אפים ויצר אימפקט משולב עם התקשורת השיווקית במדיות המקבילות (טלוויזיה, עיתונות, שילוט חוצות, רדיו…).

בעשור האחרון ובהווה – לא עוד. חלק משמעותי מהקהל חוסם היום את הפרסומות, חלק אחר מתעלם או פשוט לא מאמין.

לפרסום הקריאטיבי המסורתי עדיין יש מקום ביצירת מותגים לקהלים רחבים, אך ברור שרוב התקציבים ימשיכו להיות מוסטים לפרסום מוטה קהלים, פרוגרמטי, תוכן שיווקי ואולי לדבר החשוב מכל – יצירת נכסים דיגיטליים בבעלות (owned media).

  1. machine learning

כחלק מתחקיר בלתי נפסק שלנו אחר טכנולוגיות דיגיטליות שיסייעו לעסקים, נפגשנו השנה עם סטארטאפים מעניינים ורקמנו שיתופי פעולה איתם בתחומים של AI‏ ו – machine learning, אנחנו כרגע בשלבי פיילוט ובקרוב נוכל לשתף יותר בנושא.

  1. בוטים ועוזרות קוליות

בחרנו לחקור השנה לעומק את תחום הבוטים והעוזרות הקוליות ואף הצטיידנו, כל צוות BO‏ בעוזרות הקוליות של גוגל כדי להתנסות בפועל, ללמוד ולחקור איך מותגים יתקשרו בעתיד עם לקוחותיהם.

  1. מי האחראי על הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון?

המשכנו השנה ללוות ארגונים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. אחת השאלות ששאל אותנו מנכ"ל של חברה גדולה באחת הפגישות שלנו: "מה הגורם הכי חשוב להצלחת הטמעת תהליך טרנספורמציה דיגיטלית בארגון?" השאלה גרמה לנו לכתוב טור עם התשובה: המנכל הוא האחראי על הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון.

בשנה האחרונה המשכנו לסייע לארגונים להתאים את עצמם לשינוי בשיתוף מחלקות ה-HR‏ וליווינו שינויים ארגוניים מתאימים. דפנה, היועצת הארגונית שלנו חלקה את ניסיוננו בגיבוש והתאמה של מבנה ארגוני בעידן שיווק דיגיטלי , ולא פחות חשוב, ניסינו לתת תשובה לשאלת השאלות: האם תפקיד ה CDO עומד להיעלם?

  1. GDPR – חוקי הגנת הפרטיות – לא רק לחברות בינלאומיות

חלק מהלקוחות שלנו הם חברות בינלאומיות, מה שהוביל אותנו לחקור כבר בתחילת הדרך את תקנות ה GDPR שנכנסו לתוקף השנה. חשוב להכיר אותם כי הם לא מתייחסות רק לחברות בינלאומיות ולא פחות חשוב, הם משקפים נורמות חדשות של צפיות הגולשים ברמת השקיפות ויכולת השליטה במידע אודותיהם.

לסיכום, הייתה שנה סופר מעניינת, בה חגגנו כניסה לשנה ה – 10 של הפעילות שלנו, המשכנו לצמוח ואף הרחבנו את הצוות שלנו.

שתהיה שנה טובה ומלאת אנרגיות חיוביות!

אסף דותן הוא מנכ”ל חברת הייעוץ BO – Business Online

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online