קריירה על פי אמזון

 BO – Business online  טור אורח: מאשה דשקוב

 

הכניסה של אמזון לישראל תשנה לא רק את עולם הקמעונאות, אלא גם את שוק העבודה. בדיוק כמו שגוגל ופייסבוק עשו לפניה. בזכות גוגל ופייסבוק נולדו מקצועות חדשים לחלוטין שלא היו קיימים לפני עשור – מנהל קמפיינים PPC, מנהל מדיה חברתית, מנהל קהילות, מקדם אתרים ועוד. אמזון הולכת לעשות לא פחות אם לא יותר שיבוש למצב הקיים.

קבלו את שלושת המקצועות שיקומו כבר ב 2019:

  1. מנהל חנות באמזון – זה שמקים ומתחזק את החנות ודואג לכל האספקטים שלה החל ממיתוג דרך ניהול מדף דיגיטלי ועד לזמני המשלוח.
  2. מקדם PPC באמזון – מערכת עם רעיון דומה אך פונקציונליות שונה מאוד מגוגל ופייסבוק, תדרוש מיומנות וכלים לניהול ובקרה של תקציב ובניית פאנלים של מכירה.
  3. מקדם אורגני באמזון – קידום אורגני באמצעות תוכן החנות, משפיענים, המלצות, בלוגרים, ניוזלטרים ווידיאו – וכל זה בתוך האקוסיסטם של אמזון.

שימו לב – שלושת המקצועות האלה מתמקדים רק בהבאת הקונה לחנות. ועוד לא דיברנו על  UX של החנויות, אנליזה וניהול מועדונים. תוך מספר שנים יהיו בארץ קרוב לעשר מקצועות אמזון חדשים. אפילו יש לנו שם בשביל מומחי האמזון החדשים – אמזונות.

המקצועות האלה גם ייכנסו להגדרה של ״המקצועות החדשים״ – מקצועות שמאפשרים להרוויח הרבה מעל הממוצע במשק, לעבוד בהם ללא תלות במקום פיזי (עבודה מרחוק), לעבוד משרה חלקית או מלאה ועוד. הם מאוד מתאימים לנוודים דיגיטליים. חברות בינלאומיות יהנו גם מהאופציה לגייס פרילנס מחו״ל – עדיף במקרה ויחפשו ניסיון של מוצר מקומי לקהל מקומי.

היכן יהיו המקצועות האלה, איפה האנשים האלה יעבדו? להערכתי הם יופיעו קודם כל במשרדי פרסום וסוכנויות דיגיטל. משרדים גדולים כבר מתחילים לגייס אנשים בעלי ידע כזה. עדיין לא ברור אם ירימו צוותים המשלבים אנשי אמזון לצד אנשי גוגל / פייסבוק / אנליזה, או יקימו מחלקה נוספת בעלת התמחות באמזון בגלל הספספיקציות שלה – הרבה מעבר לפרסום.

מאיפה המשרדים יביאו את האנשים? אני רואה כאן 3 אופציות: משרדים יעשו הסבה לאנשי דיגיטל הקיימים בתוך המשרדים – באמצעות קורסים פנים ארגוניים. הם יוכלו לעשות גם גיוס סיילרים (מוכרים באמזון) שלא מעוניינים להמשיך להיות עצמאיים ומעדיפים בטחון תעסוקתי (מה שבין היתר אומר שהם לא היו סיילרים מספיק טובים). אופציה שלישית – בדומה לשיטה הקיימת היום, גיוס בוגרי הכשרות מקצועיות ללא רקע קודם – אמזון ג׳וניור. או איך שהתחלנו לקרוא להם אמזונות.

באיחור אופנתי, אבל לא גדול מדי, גם אגפי שיווק יתחילו לגייס לעצמם אמזונות לתוך הצוות. מה שבעצם אומר שתוך זמן קצר כמעט לכל חברה גדולה תהיה יחידת eCommerce אינהאוס.

בצד הספקים, אמזון גם יכניסו שיבוש רב. משרדים קטנים ייראו בכניסתה של אמזון הזדמנות עסקית טובה ויתחילו לעשות שינוי ממתן שירותים בתחומי הדיגיטל (הפחות משתלמים עם המון תחרות) לעולמות של פול סייקל באמזון – במילים אחרות – מודל התחייבות למכירה. מצד שני, ייכנסו גם שחקנים חדשים לחלוטין – סיילרים גדולים וחברות שמעניקות כרגע ליווי לסלרים ורוצים להרחיב את הפעילות גם לשוק ישראלי. היתרון הגדול שלהם יהיה בהיכרות מאוד מעמיקה עם הפלטפורמה. החיסרון – הם לא תמיד מדברים את השפה של אנשי השיווק, לא רגישים למיתוג ולא מסתכלים על הצד התדמיתי

ואיך אנחנו, אנשי השיווק יכולים להיערך לכל זה? קודם כל, ברמה הכי בסיסית, אנחנו חייבים להבין את האפשרויות של הפלטפורמה החדשה שנכנסת לחיינו. ללמוד את הכלים המאפשרים פיתוח עסקי, הגדלת מחזור המכירות וכמובן ללמוד את כלי הבקרה של אמזון – ״האנליטיקס של אמזון״. נצטרך להתחיל לדבר את השפה "האמזונית" הרבה לפני ההחלטה לגייס ספק חיצוני או הקמת חנות ראשונה. בואו נלמד מטעויות העבר – לקח לאנשי שיווק יותר מדי זמן, בערך עשור, ללכת ללמוד את העולם של גוגל ופייסבוק שהם אחראים עליו, זה גם לא עבד לנו כשניסינו להביא מנהל דיגיטל שיפטור אותנו מהצורך להבין לעומק בעצמנו. אז עכשיו אנחנו באמת יכולים להיערך ולהתכונן כנו שצריך – את השפה האמזונית אתם חייבים לרכוש כבר עכשיו ויש מגוון דרכים לעשות את זה.

וכדי להוריד דברים לקרקע, הנה כמה מקורות ידע מומלצים עבורכם.

קורסים מתוקשבים שמתאימים מאוד למתחילים ללא ידע בסיסי במחירים סמליים ב UDEMY או אמזון עצמה:

  • Amazon FBA A-Z Basic Training Course – Udemy – 49 NIS
  • Advanced Amazon Marketing – The Complete Amazon Ads Course – Udemy – 49 NIS
  • How to Open a Store – A Step By Step Guide to Starting a Retail Shop Business – Amazon – 2.99$ kindle edition

כנסים בינלאומיים שכדאי לבקר בהם:

  • Prosper Show Vegas Conference
  • ASGTG Brooklyn Event

קבוצות פייסבוק מומלצות בנושא אמזון:

  • The Amazon Way
  • The BIG Five
  • אמזון בקליק

ואנשים מוכשרים שמשתפים המון בוול הפרטי שלהם בפייסבוק:

  • Zohar Urian
  • Yuval Atad
  • Omer Milwidsky

אחרי שהבנו שיש לא מעט דרכים ללמוד ולהתעדכן, אסיים בנוסחת העדכניות של Glassdoor. האתר הנפלא הזה כבר שנים מקדם את הרעיון של לייף לונג לרנינג, אחרי בדיקות רבות וראיונות עם אנשים שנחשבים ל״מעודכנים״, הם הגיעו למסקנה שכל אחד מאיתנו חייב ללמוד משהו חדש בהיקף של שעה ביום, כל אחד צריך להשתתף בסדנה מקצועית אחת לפחות פעם בחודש וללמוד נושא משמעותי בפורמט כלשהו (לפחות 100 שעות) פעם בשנה.

הנוסחה = למידה עצמית שעה ביום + סדנה / כנס פעם בחודש + קורס (100 שעות) פעם בשנה

הנוסחה הזאת משקפת בין היתר את הנתון הבא – מחקרים קובעים שכל הידע המקצועי שלנו מתאפס לחלוטין כל 7 שנים. כדי שזה לא יקרה – היצמדו לנוסחת העדכניות.

בהצלחה, אל תפסיקו ללמוד!

הטור מבוסס על הרצאתה של מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"ל Digitalent, במסגרת מפגשי Digital Speedevent ללקוחות BO – Business Online ו-Digitalent

טרנספורמציה דיגיטלית לארגון

ליווי תהליך טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות מתודולוגיית עבודה ייחודית. מותאם באופן ייחודי עבור כל ארגון

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online