שיווק הוליסטי – 360 מעלות

(או.. איך מתקרבים לגולשים?)

Asaf Dotan אסף דותן

כשמדברים על שיווק ופרסום, מדברים לא מעט על שיווק הוליסטי. יש המכנים את אותה הגישה בדיוק במינוח " שיווק 360 מעלות ".
הכוונה, במילים פשוטות, להגיע ללקוח / לקוח פוטנציאלי במגוון רחב של נקודות מפגש.
הדרך לבצע זאת בצורה אפקטיבית היא להתאים את המסר למקום / זמן / מדיה תוך כדי שמירה על עקביות במסר ובשפה המותגית בכל נקודת מפגש. 
מקום :
מיקום שיש בו פשוט הרבה רייטינג/טראפיק  ( למשל: פרסום בערוץ 2, וואלה, ynet ואחרים )
מקום בו קהל היעד שנחשף מפולח  ( למשל: שירותי נשים בקניון או אתרים כלכליים כמו גלובס ודה מרקר)
מקום בו יש צורך מסוים לנחשף  (למשל: באתר לוחות רכב – פרסום  מכירת ביטוחי רכב בדיוק כשהגולש רוכש רכב או פרסום טבעת חודשית למניעת הריון בפורום נשים ששוכחות לקחת גלולות באופן סדיר)
זמן: (המסר הנכון בזמן הנכון)
פרסום סביב "אירוע" מתוזמן, ידוע מראש – למשל : חברת מגדל (* גילוי נאות בתחתית הפוסט) העלתה קמפיין פרסומי סביב יום הבחירות כשהתאימה קריאייטיב בסגנון בחירות שניות לפני פרסום המדגם בחדשות ובאתר ynetביום הבחירות.
מענה לצורך ברוח התקופה הצרכים והרצונות של הצרכנים משתנים בהתאם לתקופה, לחברה ולמצבה . ניתן לתעל זאת לטובת כל הצדדים . למשל: בתקופת מיתון שמאופיינת לצערנו בלא מעט מפוטרים, ניתן לראות אתרים ש"מגיבים" לעניין ונותנים ערך לגולשים בדיוק בזמן שהם צריכים. לדוגמא: מגדל הקימה איזור תוכן מיוחד בנושא זה לטובת המפוטרים

מדיה:
מעבר לסיסמאות (המוצדקות) של המדיום הוא המסר, חשוב מאוד להתאים את המסר במיוחד לערוץ בו הוא מועבר.בימינו (תזכורת: שנת 2009) הערוץ המרכזי של כל חברה צריך להיבנות באתר האינטרנט שלה.
אתר האינטרנט הינו הערוץ המרכזי. בחלק מהמקומות הוא בהתהוות , בדרך להיות הערוץ המרכזי של החברה ובחלק אחר הוא כבר ממש שם.
ערוץ שכזה כולל מספר פעילויות מרכזיות אפשריות:
מידע ותוכן, מכירות, שירות, שיווק ופרסום.
כל אלה צריכים להרכיב אתר אינטרנט כשהוא מהווה את הליבה , הערוץ המרכזי.
שיטת השיווק ההוליסטי (בהיבט און ליין) מוציאה טעימות מאתר האינטרנט החוצה במגוון דרכים. בכך בעצם אנו פועלים ב-2 מישורים:
מישור המשיכה – האתר קיים. הגולשים יכנסו וישתמשו בו שהם רוצים/צריכים
מישור הדחיפה – המותג מגיע לגולשים למקומות בהם הם נמצאים
למישור הדחיפה רצוי להגיע רק אחרי שמישור המשיכה הגיע לבשלות ולרמה מספקת.דוגמאות למישור הדחיפה:
ניוזלטר- דיוור אלקטרוני שיכיל כמה תכנים שרלוונטיים לרשימת התפוצה ולזמן בו הוא מופץ כשכל התכנים שמשווקים בניוזלטר מפנים לתוך האתר.
ווידגטים – הוצאת שירותים ותכנים בצורת ווידגטים לנוחיות הלקוח במקומות בהם הוא נמצא כמו רשתות חברתיות,יישומי web2 ועוד…
פרסום בבאנרים ומנועי חיפוש-  קמפיינים ממוקדים בדחיפה במנועי חיפוש ובאתרים מובילים.
פעילות בבלוגים , פורומים – באופן גלוי או נסתר המקדם את מטרות החברה ולעיתים אף מוביל לאתר שלה.
תוכן שווקי – שיתופי פעולה תוכניים עם אתרי תוכן המבוססים על תכנים מאתר החברה ולעיתים מפנים אליו
פעילות ברשתות חברתיות – הרשתות החברתיות תפסו נתח ניכר של הגלישה בשנתיים האחרונות ובראשם פייסבוק שמובילה את התחום בעולם ובארץ.

סקירת נכסים דיגיטליים קיימים

דו”ח קצר עם המלצות מעשיות לשיפור הנכסים הדיגיטליים שלך

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online