7 תובנות מכנס Insurtech, ניו יורק 2019 – לא רק לעוסקים בביטוח!

Inbar Dotan ענבר דותן

קצב השינויים מחייב אותנו להיות כל הזמן בתהליך למידה. כחלק מהתהליך אני משתדלת להגיע גם לכנסים בינלאומיים, גם אם השוק בארץ מעט שונה, הם בד"כ הזדמנות מעולה להשראה ומחשבה. השנה הייתי ב Global Insurtech Leaders Summit. האמת שהתלבטתי. מצד אחד האג'נדה נראתה מאד מעניינת. מצד שני, כנס שלם על ביטוח?…

ואז התחיל הכנס. אומנם בכל ההרצאות הנושא המרכזי היה ביטוח, אבל הנושאים והדוגמאות היו כאלה ש"פותחים לך את הראש" והראש שלי עף לכיוונים אחרים. חיבור של התובנות ה"ביטוחיות" עם צרכים מעולמות אחרים והנה יש רעיון חדש, מוצר חדש, התרגשות!

אז בחרתי לשתף את התובנות המרכזיות שלי מהכנס, אלה שעוררו בי מחשבות:

    1. לזהות את הבעיה עוד לפני שהיא נוצרת
      התמודדות עם בעיה יקרה בהרבה ממניעה שלה, מצד שני להצליח למנוע כל בעיה אפשרית עתידית עולה הרבה יותר. אבל אם יכולנו לזהות בעיה בהתהוות? לטפל בתביעה של מקרר שהתקלקל, רכב שנפגע בתאונה, גניבה או טיפול במחלה זה יקר. בעולם הIOT אנחנו יכולים לקבל התראה כשהטמפרטורה במקרר עולה, כשהזמן שהנהג מבלה על הכביש ארוך, כשהבית נשאר ריק לאורך זמן, כשהנתונים הבריאותיים במגמה שלילית. טיפול מונע במקרים האלה, יגדיל את הערך ללקוח וימנע עלויות מיותרות לחברת הביטוח. התהליך הזה הוא win win כי אנחנו גם נותנים ללקוח שירות שעולה על הציפיות שלו, וגם חוסכים כסף.
    2. לקריאת זכרונות יש גם צדדים חיוביים
      אם עוד לא נחשפת לסדרה "מראה שחורה" זה הזמן.

      קוראי הזיכרונות בסדרה, קוראים את הזיכרונות המוצפנים אצלנו בראש כדי לבדוק את אמינותן של התביעות מצד כל העדים לתאונה. אנחנו אומנם לא שם, אבל במקום קוראי זיכרונות יש לנו תיעוד אינסופי בכל המכשירים שלנו: מיקום גיאוגרפי, צילומים, הודעות מוקלטות, כך שכבר היום תהליכי התביעה יכולים להיות מבוססי דאטה במקום זיכרון אנושי. בעצם, זה ממש כמו שפייסבוק מתאימים לנו תכנים ומוצרים…
    3. אפשרויות בחירה זה נהדר, אבל הרבה יותר טוב כשמישהו אחר יודע לבחור עבורי (או כמו שביקשתי מהחצי השני שלי: תבחר עבורי. אבל תבחר טוב. עם מבט מאיים בעיניים 😉 )
      כדי להמחיש את הנקודה הזאת, נשאלה השאלה למה אנחנו כל כך אוהבים את Spotify? והתשובה לא איחרה לבוא: כי אנחנו לא צריכים לעשות הרבה בשביל ליהנות מהמוזיקה שאנחנו אוהבים, שהכי מתאימה לנו כרגע. אז מצד אחד צריכות להיות אלפי תכניות ביטוח, מצד שני שימוש נכון בAI יאפשר להציג לכל אחד את התכנית שמתאימה לו.
    4. התייעלות היא בסיס לפיתוח עסקי
      הכלים הדיגיטליים האוטומטיים מאפשרים לצמצם עלויות ולאפשר מכירת מוצרים, שבעבר עלות התפעול שלהם היתה גבוהה מדי, במחירים ראליים. בעולמות הביטוח, לדוגמה, מדובר במיקרו ביטוחים. בעבר, מחסור בנתונים איכותיים פגע בחיתום יעיל, חוסר גישה לשירותים פיננסיים פורמליים, כגון בנקים, הוביל לעלויות תפעוליות גבוהות יחסית ולבסוף, שולי הרווח עשויים הרתיעו את חברות ביטוח להציע מיקרו ביטוחים. היום, בעידן הדיגיטלי, הנתונים איכותיים יותר וניתן לבצע חיתום בצורה יעילה, השימוש בטלפונים ניידים משמש לתשלום וכך הופך תחום המיקרו ביטוח לעסק בצמיחה.
    5. לשלם רק על מה שצריך
      שילוב של היכולות שהזכרתי קודם מאפשרות לנו לייצר עולם חדש של מוצרים מותאמים אישית. חבילות המבוססות על מוצרים פשוטים, שעלויות התפעול שלהם נמוכות ומותאמות פרסונלית, ברמת הצורך, המחיר ואפילו ברמת השעה, על בסיס המידע הנאסף במכשירי הIOT שבהם אנחנו משתמשים.
    6. זה לא המוצר. זו החוויה.
      אף אחד בכנס לא חושב שביטוח הוא מוצר מרגש, שמישהו יספר בהתרגשות לחבר שלו עליו. אבל כשהחוויה מפתיעה לטובה אז יש על מה לספר. זיהוי רגעי האמת ויצירת הערך הנכון, בערוץ הנכון, בזמן הנכון, יהפוך את החוויה סביב כל מוצר למפתיעה ומרגשת. משהו ששווה לדבר עליו, לא בגלל המוצר, בגלל החוויה.
    7. עולם התעסוקה משתנה
      כאשר אנחנו מחוברים 24/7 ומבצעים פעולות בצורה דיגיטלית ואוטומטית, אנחנו כבר לא צריכים קופאית שתסרוק עבורנו את המוצרים בקופה, או איש מכירות שיעביר לנו מידע, התפקידים צריכים להיות מבוססים כישורים אנושיים, שלעולם לא נוכל ללמד מכונות: חמלה, אמפתיה, הזדהות, הבעה. הם אלה שייצרו בידול בין חברות, יתנו ערך וייצרו העדפה למותג. לא עוד פעולות אוטומטיות שמבוצעות על ידי עובדים, כן ראש גדול וראייה של התמונה מלאה.

לסיכום, כנס Insurtech היה אחד הכנסים היותר מעניינים שהשתתפתי בהם. כנס שעסק בכל תחומי הדיגיטל, מפיתוח עסקי, דרך שירות, תפעול, וכמובן שיווק וחווית לקוח. הכלים הדיגיטליים משפיעים על כל התהליכים בארגון. שוב הרגשתי כמה חשוב לפקוח את העיניים ולהסתכל סביב (גם בשווקים זרים), בתקווה לפגוש גם אנשים טובים שיודעים את הדרך ואיתם אפשר לצעוד.

ענבר דותן, יועצת ושותפה בחברת הייעוץ BO – Business Online

תהליך טרנספורמציה דיגיטלית לארגון

מתודולוגיית עבודה ייחודית לתהליך טרנספורמציה דיגיטלית וגיבוש האסטרטגיה הדיגיטלית. התהליך מותאם באופן ייחודי עבור כל ארגון.

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online