מדידה, לא רק למי שמתלהב ממספרים

רותם בלישה רותם בלישה

נהוג לחשוב שמדידה ואנליטיקה של הפעילות הדיגיטלית פונה רק למי שמתלהב ממספרים, שעלולים להיתפס "משעממים". בטור הזה אשמח להראות את הצד המעניין של המספרים, ואולי קצת להדביק אתכם בחיידק הקטן שלי – ניתוח המספרים מאחורי הקלעים של העולמות העסקיים.

פעמים רבות יוצא לי כיועצת לנתח ולהציג נתונים ותובנות למנהלים בארגונים, שמכירים היטב את העסק, והצד המאזין עוצר אותי ואומר "וואו מעניין… בכלל לא חשבתי שככה זה… " – זה בדיוק הרגע הזה שמעבר לשקפים קופצת התובנה המעניינת, שהולכת ללוות עכשיו את איש השיווק, השירות או הפיתוח העסקי. מכאן והלאה, אני יודעת שתכף יתגלגלו להן בארגון משימות חדשות ופרויקטים לשיפור הקיים או פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. מכאן הכל מתניע…

לפעמים הנתונים מגלים לנו את קצה הקרחון והעיניים את השאר
באחד הפרויקטים בהם עסקתי, ניתחתי פעילות של מוקד שירות. ההנהלה רצתה לייעל את תפוקת המוקדים. במהלך העבודה, ליוויתי את פעילות המוקד ,למדתי את הנתונים ושאלתי שאלות. די מהר זיהיתי בנתונים שנציגה אחת ספציפית, מציגה נתונים יוצאי דופן ביחס לכל השאר. התפוקה של אותה נציגה, שנקרא לה לצורך העניין "יעל היעילה" הייתה באופן עקבי כפולה משל שאר הנציגים. מה היא עושה שהם לא עושים? כולם עובדים על אותן מערכות שירות, באותן שיטות עבודה, עובדים באותן משמרות ונחשפים לאותה כמות הפניות של שיחות, ובכל זאת יעל יעילה פי 2.
לאחר בדיקות, חפירות, האזנות ותצפית אחת, גיליתי את התשובה, ממש מול העיניים: יעל היעילה הייתה הנציגה היחידה במוקד שהשתמשה ב- 2 מסכי מחשב, דבר שקיצר לה משמעותית את הזמן במעבר בן מסכים והוביל לתפוקה כפולה. תוך זמן קצר נרכשו מסכים נוספים לשאר המוקדנים והתפוקה של מוקד השירות עלתה באופן יוצא דופן.
מאוד מספק להצליח להגיע לתובנה כזו, המאפשרת ביצוע של שינוי שיכול לשפר משמעותית את התוצאות העסקיות.

ניהול מדיה על פי דטאות
עולם השיווק הדיגיטלי, ובאופן ספציפי תכנון וניהול מדיה בצורה שתביא להשגת המטרות, תוך שמירה על ROI חיובי, נראה פעמים רבות כמשימה בלתי אפשרית.
אחד האתגרים הוא מציאת השילוב הנכון בין חלוקת התקציב לפריסה שתביא את יחס הממרה המדויק. היחס הזה נוצר אחרי ניסוי וטעיה ומעקב אחר תוצאות שוב ושוב, עד גיבוש פריסת התקציב האידאלית, זו שמאפשרת לנו לצפות כמה מכירות/הנעות לפעולה יתבצעו. משפך נכון, שעובד פעם אחר פעם, הוא נכס אסטרטגי עבור הארגון. הוא נבנה על ידיד ניתוח מדוקדק של כלל הדטאות הדיגיטליות המעורבות: מרמת המדיה ועד רמת המכירה בפועל, בין אם מתבצעת באתר אי-קומרס או אופליין.
הדטאות הנבחנות מגוונות ורבות, לדוגמא: ביטויי חיפוש ממירים, גובה תקציב לכל אפיק שיווקי, מסר מסוים, ימי פרסום מסוימים – ואפילו חופשה לעומת יום חול. אני זוכרת שבדיון שקיימנו בעבר הייתה הנחה רווחת בחדר: בחג הפסח נרשמת ירידה במכירות בסגמנט המסוים, ובשל כך לא כדאי להשקיע תקציב בפעילות מכירות בתקופת הפסח. בניתוח נתונים שנה מול שנה נמצא, שלא כך הדבר. לא רק, שללא קמפיין מאסיבי, פסח לעומת יום חול רווחי יותר, אלא, שבגיבוי של קמפיין מכירות, בפסח ניתן להשיג יעדי מכירות שיעזרו ללוות את המותג גם חודש וחודשיים הלאה. הפרדיגמה של פסח לא עלתה על השולחן יותר, ואף שוכפלה ותורגמה בהצלחה לימי חופש נוספים בשנה…

השילוב מנצח
העולם משתנה. פעם מנהלים ישבו ויצרו, פרי כישרונם האישי את המוצר הבא, השירות הבא, הכי טוב כפי שהם יודעים ומאמינים.
עד לא מזמן אנשי הקריאייטיב יצרו קמפיינים יצירתיים ומעניינים, כפי שהם תופסים את הלקוח, המותג והחיבור ביניהם.
עם השנים והמעבר לערוצים הדיגיטליים, נוספו לנו דטאות דיגיטליות, ולאחרונה אנחנו רואים גידול של ממש בשימוש בפועל בדטאות האלו להפקת תובנות עסקיות, שירותיות, תפעוליות שיווקיות ופרסומיות.
שילוב בין ההכרות שלנו עם קהלי היעד, ה-DNA הארגוני, הניסיון האישי והארגוני, היצירתיות וכמובן התובנות מניתוח הדטאות, יכולות להביא אותנו לתוצרים אפקטיביים במיוחד.

המספרים מעניינים אותנו, כי מה שעומד מאחוריהם אלו הלקוחות שלנו וההתנהגות שלהם בפועל.
משעמם זה לא, אבל בהחלט דורש מיומנויות באיסוף נכון של הדטאות, בניתוח שלהם והכי חשוב בהפקת תובנות והמלצות אופרטיביות לשיפור.
המלצה מאיתנו: כשמציגים לכם, או כשאתם מבצעים בעצמכם ניתוח – חפשו את המידע הלא צפוי שיפתיע אתכם.

רותם בלישה היא יועצת בחברת הייעוץ BO – Business Online

 

ליווי תהליך טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות מתודולוגיית עבודה ייחודית. מותאם באופן ייחודי עבור כל ארגון

מתודולוגיית העבודה שלנו ליצירת טרנספורמציה דיגיטלית כוללת מיפוי וניתוח מצב קיים, גיבוש חזון ומפת דרך ובהמשך ליווי הההטמעה בפועל.

ענקית הקנביס נכנסת לפעילות בערוצים הדיגיטליים

בימים האחרונים השיקה חברת קרונוס גרופ – ענקית הקנביס הרפואי הקנדית ואחת המובילות בעולם בתחום, את הפעילות בישראל תחת שם המותג PeaceNaturals. כיועצים, ליווינו את התהליך וסייענו להם בתהליך הקמת המותג וממשקים דיגיטליים נלווים.

איך סייענו ביצירת תהליך e-commerce?

איילון ביטוח השיקה תהליך e-commerce חדש: רכישת ביטוח דירה Online.כיועצים, ליווינו את התהליך וסייענו להם בתכנון ממשק המשתמש והשפה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online