צרכנות:
• הגיל השלישי יהפוך עוד יותר לקהל יעד מובחן ורלוונטי, ויוצעו לו הצעות לשירות ומכירה עד לפתח הדלת, כאלו שעונות על הצרכים הייחודיים שלהם בתקופה זו
• מעבר לרכישה משתלמת: 54% מהישראלים מודאגים מהמצב הכלכלי. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי נוטה יותר לבדוק מחירים, להיות נאמן פחות למותגים ולהיות רגיש יותר למחיר
• 27% מהישראלים אומרים שהם קונים מותגים זולים יותר מימי טרום קורונה
• עליה בקניה ישראלית מקומית: 30.6% מהישראלים קונים יותר תוצרת מקומית על חשבון הזמנה מחו״ל לעומת תקופת טרום הקורונה
• DIY – עשה זאת בעצמך: הירידה במפגשים בין אנשים מובילה לכך ,שיותר אנשים לומדים לספק לעצמם שירותים מקצועיים ולומדים לבד ברשת איך לעשות את זה. זוהי הזדמנות אדירה למותגים שיכולים לתת ערך מוסף ביצירת תוכן דיגיטלי
• הזדמנות אדירה לעסקים מקומיים קטנים – לצרכנים יש רצון מופחת להיכנס לרשתות ההמוניות. הירקן, המכולת, הטמבוריה והקצב השכונתי יכולים לעשות חייל באמצעות קבלת הזמנות בווטסאפ ולהגיע עם משלוח לפתח הבית, עם נגיעה אישית.
שירותים:
• עסקים שימשיכו לפעול בצורה פיזית יטמיעו יותר ויותר שירותים דיגיטליים, לדוגמא: זימון וניהול תורים מרחוק, אוטומציה, קופות בשירות עצמי ועוד
• עולם השירותים הרפואיים הדיגיטליים מרחוק ימשיך להתעצם ויהפוך לסטנדרט (צ'אט, וידאו, מיילים וכלי אבחון דיגיטליים)
• לימודים עוברים לאונליין: מבית ספר, דרך אוניברסיטאות, מכללות והכשרות למיניהם. שידורים חיים, VOD, וובינרים, פודקאסטים, ובמקביל, שיפור היכולת האישית ללימוד עצמי מרחוק
קריירה ועבודה:
• עבודה מהבית: נכון לאוגוסט 2020, 10% עברו לעבודה מהבית כחלק מהשגרה. זו רק ההתחלה. ישנם אתגרים רבים בניהול מרחוק, לדוגמא: יכולות ניהול עצמי, ניהול עובדים, הערכת עובדים, יצירת תחושת "צוות" ועוד
• הסבת קריירה מקצועית: אנשים רבים יצאו ממעגל העבודה לחל"ת או לאבטלה. יש להם הזדמנות ללמוד תחומים חדשים ולהשתלב במסגרות רלוונטיות חדשות
• יותר כוח עבודה של פרילנסרים: רבים מהעובדים שנפלטו ממקומות העבודה שלהם, יבחרו לעבור לעבודה עצמאית כפרילנסרים, ויציעו את השירותים המקצועיים שלהם באופן עצמאי
פיננסים:
• חיסכון: הצרכן מבין ש"זמנים קשים" עלולים להגיע, תקפות ללא הכנסה מעבודה. לכן ברגע שיוכלו, 42.6% טוענים שיחסכו לזמנים קשים יותר
• הציבור הישראלי מחפש ידע והמלצות מהגופים הפיננסים: כ-70% מצפים מהגופים הפיננסיים שייעצו ויספקו המלצות כיצד יש להתנהל כלכלית לאור משבר הקורונה