Wireframe: הבסיס לחוויית משתמש מוצלחת ומותאמת למטרות השיווק

 BO – Business online  צוות BO

בניית אתר אינטרנט או אפליקציה דומה לבניית בית. לפני שמתחילים בעיצוב הפנים ובחירת הריהוט, חשוב לתכנן את התשתית והמבנה הבסיסי של הבית. Wireframe הוא השלב הזה בתהליך בניית האתר – הוא מאפשר לנו להתמקד בלוגיקה של המסכים, בזרימת המשתמש ובתפקודיות, מבלי להסיח את הדעת בעיצוב ובאלמנטים ויזואליים.

למה Wireframe?

 

Wireframe הוא כלי חיוני למנהלי שיווק, מכיוון שהוא מאפשר לבחון את מבנה האתר והאם הוא עונה על מטרות השיווק עוד לפני שמושקעים משאבים בעיצוב ובפיתוח. Wireframe טוב יבטיח שהאתר יהיה קל לשימוש, יוביל את המשתמשים לפעולות הרצויות ויסייע להשגת היעדים העסקיים של הארגון.
אתר טוב הוא אתר שקל לגולש להשתמש בו ושעונה על המטרות של הארגון שיצר אותו.

צ'קליסט לבחינת Wireframe

 

לפניכם רשימת נקודות מרכזיות שיסייעו לכם, מנהלי השיווק, לבחון את ה-Wireframe של האתר שלכם, תוך התייחסות למובייל ולדסקטופ:

נקודות רלוונטיות גם למובייל וגם לדסקטופ:

 

בהירות ואינטואיטיביות:

  • האם יש שימוש בקונבנציות מוכרות (למשל, מיקום תפריט, סמלילים)?
  • האם המונחים והטקסטים ברורים ופשוטים להבנה, ללא "ז'רגון" מקצועי?
  • האם יש מספיק "רמזים" ויזואליים שיעזרו למשתמש להבין את הפעולות השונות?
  • האם מספר אפשרויות הבחירה שניתן לגולש אינו מבלבל מדי (לדוגמה בין 5-7 קטגוריות בניווט ולא יותר)?

ניווט:

  • האם יש תפריט ניווט ראשי ברור וקל לשימוש?
  • האם יש "Breadcrumbs" שמציגים את מיקום המשתמש באתר?
  • האם יש כפתורי "חזרה" ו"ביטול" במקומות המתאימים?
  • האם שמות קטגוריות האתר (ובכלל הניווט) ברורות ולא מתחכמות (או שיווקיות מדי)?

עקביות והיררכיה ויזואלית:

  • האם מיקום הכפתורים והאלמנטים עקבי?
  • האם רכיבים בעמוד שהמשתמש צריך להגיע אליהם אחד אחרי השני, נמצאים קרובים (לדוגמה, טופס וכפתור שלח)?
  • האם יש מרווחים מספקים בין האלמנטים כדי ליצור סדר ויזואלי?
  • האם באזור הימני למעלה נמצא משהו שהגולש צריך (וכדאי שגם הארגון רוצה לתקשר)? – זה האזור החשוב ביותר.

טפסים:

  • האם הודעות השגיאה מופיעות עם הזנת התוכן בשדות ולא רק בשליחת טופס?
  • האם הטקסטים באתר, ובפרט אלה של הודעות השגיאה, נעימים ומסייעים ולא "כועסים" או רשמים מדי?

יעדים עסקיים:

  • האם יש "Calls to Action" ברורים שמכוונים את המשתמש לפעולות הרצויות?
  • האם קל למצוא את המידע החשוב ביותר (למשל, פרטי התקשרות)?
  • האם ישנם אלמנטים שמעודדים את המשתמש להישאר באתר/אפליקציה?

נקודות רלוונטיות למובייל:

 

  • האם האלמנטים מסודרים בצורה אנכית ונוחה לגלילה?
  • האם הטקסט גדול מספיק לקריאה נוחה?
  • האם הכפתורים גדולים מספיק ללחיצה מדויקת?
  • האם השדות במובייל גדולים ומרווחים?
  • האם יצירת קשר מהמובייל, אפשרית גם בהתקשרות (כלומר קישור לטלפון)?
  • במידה ויש גלילה ארוכה במובייל – האם נעשה שימוש ברכיבים "צפים" המאפשרים להגיע לאזורים שונים בעמוד בקלות (למשל, תפריט צף)?

נקודות רלוונטיות לדסקטופ:

 

  • האם יש שימוש במספר עמודות כדי להציג יותר תוכן?
  • האם האלמנטים מפוזרים בצורה מאוזנת על המסך?
  • האם ניתן להגיע לכל האלמנטים באמצעות העכבר בקלות?
  • האם יש "Hover Effects" שמספקים משוב על מיקום העכבר?

לסיכום: בחינת Wireframe באמצעות הצ'קליסט הזה תאפשר לכם לוודא שהאתר שלכם לא רק ייראה טוב, אלא גם יעבוד טוב. זכרו, אתר מוצלח הוא אתר שקל לגולשים להשתמש בו ועונה על המטרות השיווקיות של הארגון. בהצלחה!

גיבוש תוכנית עבודה לפעילות הדיגיטל 2023

לקראת השנה הבאה, הצוות שלנו יעזור לך לגבש אסטרטגיה עסקית ותוכנית עבודה במתודולוגיה בעלת 3 שלבים

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online