מתכוננים לקראת ה- GDPR: החוקים העדכניים להגנת הפרטיות

רלוונטי לא רק לחברות בינלאומיות

Guy Levy גיא לוי 

בתאריך ה-25 למאי 2018, ייכנסו לתוקפן תקנות ה- GDPR תקנות אלה קובעות את האופן בו ארגונים מורשים לעשות שימוש במידע אישי, שנאסף על תושבי מדינות האיחוד האירופי. לתקנות החדשות תהייה השפעה רחבה על העולם העסקי ובפרט על מערכת היחסים של ארגונים עם צרכניהם. לעיתים נראה כי לתקנות הנקבעות מעבר לגבולות המדינה אין השפעה על העסקים המקומיים, אך התקנות מתייחסות לכל אתר, לרבות לאתרים ישראליים, אשר מחזיקים, אוספים ומעבדים מידע על תושבי מדינות האיחוד האירופי.

מידע אישי – למה מתייחס החוק?

כל מידע שעשוי לזהות אדם או "סובייקט מידע" במישרין או בעקיפין: שם, תמונה, כתובת מייל, פרטי בנק, פוסטים באתרי רשתות חברתיות, מידע רפואי או כתובת IP.

עיקרי התקנות

  • הסכמה מדעת – התקנות מתייחסות לאופן בו הארגון צריך לבקש את הסכמתו מדעת של הגולש בנוגע לאיסוף מידע אודותיו; האופן בו מוצגת הבקשה להסכמה, שימוש בשפה ידידותית למשתמש, ההקשר שבה מוצגת הבקשה והקלות בה ניתן לבטל את ההסכמה בכל עת.
  • שמירה על זכויות "סובייקט המידע" – עדכון המשתמש במידה ומתרחשת פריצה למאגרי המידע של הארגון, הזכות לקבלת העתק של המידע האישי, הזכות למחיקת מידע אישי מרשומות הארגון ועוד.
  • טריטוריה – התקנות מתייחסות לכל ארגון המחזיק ומעבד מידע אישי שנאסף אודות תושבי מדינות האיחוד האירופי, ללא קשר למיקום משרדי הארגון בעולם.
  • קנסות – אי עמידה בתקנות החדשות עשוי לגרור קנס בגובה של עד כ-4% ממחזור המכירות השנתי של הארגון או 20 מיליון יורו, הגבוה מביניהם.

מחזקים את האמון: ה-GDPR כהזדמנות לשינוי חיובי

על אף האתגר והשינויים שיש לבצע, התקנות החדשות טומנות בחובן פוטנציאל עסקי חיובי עבור ארגונים. זוהי הזדמנות להיערך להתאמה איכותית של מוצרים, שירותים ומודלים עסקיים חדשניים תוך החזרת האמון ללקוחות, לצרכנים ולכלל הציבור. מידע איכותי יותר אודות הלקוחות יביא איתו הזדמנות למוצרים ושירותים רלוונטיים יותר עבורם ולמוניטין עבור המותג שלכם.

ה-GDPR כהזדמנות לשינוי חיובי

איך נערכים?

  • העמידו את הנושא לסדר היום בארגון – יש ליידע את מקבלי ההחלטות בארגון על תקנות ה-GDPR, להכירם לעומק ולתכנן הקצאת משאבים כלכליים ותפעוליים לטובת הנושא.
  • מנו אחראי הגנת מידע DPO (Data Protection Officer) – תפקידו העיקרי של אחראי הגנת המידע יהיה לוודא כי הארגון עומד בתקנות החדשות בנוגע לאיסוף ועיבוד מידע. מינוי ה-DPO רלוונטי עבור: א) רשויות ציבוריות. ב) ארגונים העוסקים בניטור מידע שיטתי בקנה מידה גדול. ג) ארגונים העוסקים בעיבוד מידע אישי רגיש בקנה מידה גדול.
  • חפשו הזדמנויות לשיפור איכות המידע על לקוחות קיימים/פוטנציאליים – מידע עשיר, אמין ואיכותי יותר אודות הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם לטובת הבנת צרכיהם. התוצאות: חיזוק הצעת הערך שלכם, טירגוט מדויק יותר של לקוחות, קמפיינים אפקטיביים יותר, יחסי המרה גבוהים וחיסכון בעלויות עתידיות.
  • תכננו מוצרים ושירותים מבוססי דאטה ומודלים עסקיים חדשניים – עם התפתחות תעשיות מבוססות דאטה, סביר כי הארגון שלכם יידרש לבצע טרנספורמציה אל עבר מוצרים חדשניים שיותאמו באופן אישי ללקוחות.

 GDPR: איך נערכים?

רוצים להעמיק? הנה 2 מקורות מידע שכדאי להכיר

לרשימת 99 המסמכים הרשמיים המפרטים את דרישות ה – GDPR לחצו כאן

גיא לוי משמש כמנהל פרוייקטים בחברת הייעוץ BO – Business Online

האמור בסקירה זו מובא לידיעה כללית בלבד ולא מהווה הצעה, המלצה או חוות דעת לעשות פעולה או להימנע ממנה ואינו בא במקום ייעוץ מקצועי.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online