הקורונה תוקפת את העסק שלי – טור דעה

גל גרין, יזם ומנהל חדשנות טור אורח: גל גרין

יזם, שימש בעבר כמנהל חדשנות ושיווק בארגונים גדולים

 

אנו נמצאים בתקופה שמעולם לא נתקלנו בה, מרבית העובדים עובדים מהבית, חלקם יצאו לחל"ת ואי הוודאות שורר בכל פינה. אין מדינה בעולם שמוכנה למצב הזה, וכמות הגישות "כיצד להתמודד עם המשבר" רבות כגרגרי אורז.

כמנהל חדשנות ודיגיטל, החלטתי לכתוב מאמר דעה על הדרכים שארגונים יכולים להתמודד ולנסות להוריד את המסקנות לפרקטיקה ליישום, בנקודת מבט שמסתכלת על האיום כהזדמנות.

המצב ללא משבר

כשעסק מעביר את ימיו בשגרת העבודה, אנחנו מנסים לנוע קדימה בכל יום, כל בעל תפקיד מנסה לנקות את משימותיו ולהתקדם ליום העבודה הבא עם הישג אחד לפחות על פני היום שעבר. אנו מתעסקים בלראות כיצד מתקדמים ולא מכינים את עצמנו למצב שבו הכל משתנה.

משבר הקורונה, תופס את מרבית העסקים לא מוכנים. כמעט כולם רואים במשבר הזה איום קיומי על בתי העסק השונים. בעת הזו, אנו מנסים לצמצם את הסיכונים שלנו כעסקים עובדים ומוציאים עובדים רבים לחל"ת, פתרון ביניים שיכול להוות חיסכון בעלויות עובדים מצד אחד ומהצד השני מספק "אבטלה" לאחוז גבוה מהעובדים שצומצמו.

שינוי התפיסה

הדבר הכי גרוע שבתי עסק יכולים לעשות כרגע זה לעצור פעילות לחלוטין. בין 0 ל100 יש מנעד רחב של פעילות שיכולה להיות מבוצעת מרחוק. בעת הזו, אנו צריכים להכיר במשבר ולהיערך לכך שהוא יכול ללוות אותנו לתקופה ארוכה ולנסות לסגל לעצמנו את הכלים בעולם החדש והלא מוכר.

הכי קל בשלב הזה לעסקים להישאר סטטיים, לעמוד במקום ולחכות עד יעבור זעם. גישה זו יכולה להיות מקל בגלגלים של העסק הרי שעסק חייב להיות בתנועה מתמדת אחרת המרחק בין עצירה להתדרדרות במורד גבעת הקורונה הוא קטן וההשלכות הן קריטיות וכבירות.

הדבר הכי חשוב שכדאי לשאול את עצמנו כעסקים זה "איפה נרצה להיות בסוף המשבר?"

בהנחה שהמצב הנוכחי ימשך עד סוף 2020, האם אנחנו רוצים להיות בדיוק באותה הנקודה שהיינו בסוף 2019?

במצב רגיל התשובה ככל הנראה הייתה שהעובדה הזו מהווה תעודת פטירה לעסק – ואכן כך הדבר.  אנחנו צריכים להבין שהנקודה שסיימנו את 2019 היא לא תהיה ולא יכולה להיות הנקודה שנסיים את 2020, גם עם משבר הקורונה ולכן חשוב לעשות הכל עכשיו. ומהר.

מה אפשר לעשות?

העובדים בבתים, קשה מאוד לנהל ולבקר אותם, המשרדים כמעט סגורים, ומרבית הלקוחות לא מעוניינים לרכוש אף שירות שאתם מציעים? הנה מספר דברים שיכולים לשים את העסק שלכם כמה צעדים קדימה בסוף המשבר וניתנים למדידה של עובדים מרחוק.

 

1. טיוב נתונים

אחת מהבעיות הגדולות ביותר של ארגונים היא נתונים לא מטוייבים במערכת הCRM. ככל שחברה גדלה, ישנם יותר אנשים העובדים על הדאטא בייס של החברה ו"מזהמים" את מערכת המידע במידע שגוי כמו כתובת מייל וטלפונים, שדות מידע שמופיעים בשדות לא תואמים ועוד. בשגרה, טיוב הנתונים יורד בתיעדוף בשל צרכי חברה אחרים ופערי זמן.

התקופה הקרובה זה בדיוק הזמן לטייב את הנתונים הללו, לכל בתי העסק יש עובדים שעובדים מהבית, ונפח עבודתם קטן לעומת הנפח בתקופה רגילה, הם בדיוק העובדים לבצע את טיוב הנתונים, להתקשר ללקוחות, לברר מידע ולתקן את המידע בדאטא בייס של החברה.

זכרו – אתם יכולים להיות בנקודת טיוב המידע המקסימלית שאי פעם חלמתם עליה בזכות הקורונה.

 

2. סגירת טיקטים/משימות

כל ארגון מנהל משימות בצורה שונה, אך כמעט כל ארגון לא מצליח לסגור משימות בקצב אותו היה רוצה. השאלה שנשאלת היום היא – איפה נרצה להיות ביום שאחרי? וכמובן שהתשובה היא ללא משימות פתוחות כלל.

כל בית עסק רוצה לחזור לשגרה בסוף התקופה הזו, ולגלות כי העסק יכול לנוע קדימה מבלי לתקן את נזקי המשבר ביום בו נחזור לשגרה.

היערכו בהתאם – יש לכם עובדים בבית אשר יחד יכולים לסגור את כל המשימות במערכת, נהלו את הזמן וכך תוכלו לבקר אחר עבודתם מרחוק, בהתאם לקצב סגירת המשימות/טיקטים.

 

3. פיתוחים עתידיים

כמעט כל עסק בשנת 2020, משקיע בפיתוחים טכנולוגיים הצפויים לשפר את איכות השירות, רמת המכירות, יעילות בית העסק ועוד. כידוע, משבר הקורונה תופס את כל התעשיות לא מוכנות, וכולן מנסות לצמצם כמה שיותר את הסיכון והנזקים הצפויים. מרבית הפיתוחים מוקפאים, וממתינים לבשורות עתידיות על המשך העבודה.

אך מה עם המשבר ימשך חצי שנה? האם לא כדאי לנו להיות מוכנים אחרי המשבר? הרי אנשי תוכנה מוכשרים לעבוד מהבית, ובכל מקרה אין לנו שום יכולת לעשות דברים אחרים.

לכן אפשר להתייחס למשבר כמומנטום – אין לנו לקוחות לחוצים שהפיתוח יקרה מהר יותר, אין לנו לחץ ארגוני והפנאי שלנו לטובת עבודה off clients הוא עצום.

תארו לכם שנסיים את המשבר הזה, וכל השוק יהיה עסוק בלאחות את פצעיו, בעוד שאתם כעסק כבר מוכנים להשתלטות מחדש ברמה הטכנולוגית.

המדידה של עבודת מפיתוח מרחוק היא יחסית פשוטה. ניתן להגדיר תכולות לביצוע לפי תקופות זמן ולעקוב שאכן מבוצע.

 

4. מכירות

כמעט כל מערכי המכירות עצרו פעילות לחלוטין. במשברים כאלו, אנחנו נוטים לחשוב שאנשים לא רוצים לקנות, אך זה בדיוק ההפך, אמזון איננה מציגה ירידה במכירות ואילו עליה משמעותית כי היא מוכנה מראש לספק את הסחורה שלה במשלוחים עד לבית הלקוח. צריך לעצור ולחשוב מה קורה לאנשים בעת משבר – מה הם רוצים לקנות, מתי ואיך הם רוצים לקנות את זה, ולפעול לפי זה.

ניתן לבדוק בכלים חינמיים של גוגל, איזה גידול ניכר בחיפושים בין החודשים האחרונים וכך להבין מגמות בשווקים. ולפי זה לקבל החלטות ארגוניות ולהמשיך למכור מהבית.

והמדידה במכירות היא נורא קלה למדידה מהבית שהרי ידוע כמה לידים (לקוחות פוטנציאליים למכירה) חולקו לעובד, ולאחר מכן כמה טופלו, נסגרו או בתהליך.

 

בשורה התחתונה, משבר הקורונה תקף את כולנו לא מוכנים. הטעות הגדולה ביותר היא להקפיא ארגונים לחלוטין, והדרך הטובה ביותר לצלוח את המשבר היא להמשיך לנוע לכל כיוון, לחשוב היכן אנחנו רוצים שהארגון שלנו יהיה בסוף המשבר ולהוריד הנחיות לפעולה מכאן.

לכולנו יש יכולת לשנות את המצב. המפולות בשווקים נובעות כתוצאה מההאטה והצמצום בעסקים השונים ולכן ככל שניערך ליום שאחרי בצורה טובה יותר – כך נקל על החזרה לשגרה גם של השווקים.

ליווי תהליך טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות מתודולוגיית עבודה ייחודית. מותאם באופן ייחודי עבור כל ארגון

מתודולוגיית העבודה שלנו ליצירת טרנספורמציה דיגיטלית כוללת מיפוי וניתוח מצב קיים, גיבוש חזון ומפת דרך ובהמשך ליווי הההטמעה בפועל.

מוצר וניהול: 3 עקרונות לניהול מוצרים ברמת על

ניהול מוצר כולל בניית מוצר נכון, אך לא פחות חשוב שבניית המוצר תעשה בצורה נכונה. כדי שמוצר יצליח צריך לדעת איך לנהל את שני העולמות ולעזור להם לדבר באותה שפה. כאן נסביר בקצרה איך עושים את זה.

BO נדבר

1 /
תודה, {%alze_contact_name%}! נהיה איתך בקשר בקרוב.

%

דיגיטל

פרוייקטים

לקוחות

שנות נסיון

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

חברת BO - Business Online מסייעת לארגונים לממש את הפוטנציאל העיסקי שלהם באמצעות הכלים והערוצים הדיגיטליים. BO מובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, גיבוש אסטרטגיה לפעילות בערוצים הדיגיטליים, בניית תוכניות עבודה, חווית משתמש, תוכן וליווי להצלחה. הפעילות מתבצעת באמצעות צוות מומחים, בעלי נסיון רב שנים, בארגונים מובילים בתחומם.

 

%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d        הרצליה, ישראל

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online

%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c    info@b-o.co.il

 

%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%9f     054-6743-054

 

BO - Business Online

%d7%a7%d7%95-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%95

טלפון: 054-6743054
מייל: info@b-o.co.il

© כל הזכויות שמורות BO - Business Online